|
Aşkı imha etmek...
SON zamanlarda televizyonda beni en çok güldüren reklamlardan biri de Gençturkcell ile Mavi'- nin ortak kampanyası. Kız, sevgilisinden ayrılacağını söylüyor. Sebep olarak da hep aynı tişörtü giymesini gösteriyor. Genç, Mavi'den alışveriş yapıyor. Sevgililer yeniden birbirine sarılırken, bizler delikanlının, I Love You yazısı arkaya gelecek şekilde tişörtünü ters giydiğini görüyoruz. Buraya kadar her şey güzel. Espri de yerli yerinde. Ama oturup, düşündüğümde sevgi konusunda "nereden nereye geldiğimizi" görüp, üzülüyorum. Delikanlı, aşkını ifade etmek için o tişörtü giyiyor. Ama kızın aldırdığı yok. "İlle de yeni bir şeyler satın alıp, giyeceksin" diyor. Her reklamın özünde tüketime özendirme fikri yatar. Bunu anlıyorum. Ama zaten giderek tedavülden kalkmakta olan aşkı tümden imha etmeden de bu mesaj verilemez miydi acaba?
|