Havada yakıt yarışı
Sürekli büyüyen havacılık sektörü yakıt satışlarını da artırdı. Türkiye'de uçak yakıtı pazarı son beş yılda yüzde 40 büyürken, sektörde faaliyet gösteren şirketlere iddialı yeni oyuncular da katılıyor
Türkiye uçak yakıtı (Jet A1 ) pazarı 2001-2005 yılları arasında yüzde 40 oranında büyüme göstererek, 1 milyon 580 bin metreküpten, 2 milyon 284 bin metreküpe ulaştı. Büyüme oranı 2004'te yüzde 16.9, 2005 yılında ise yüzde 13.4 olarak gerçekleşti. Pazarın bu kadar hızlı büyümesinde iç hatların özel şirketlere açılması ve bilet fiyatlarının düşmesinin büyük etkisi oldu. Türkiye'de toplam uçak sayısı 2001 yılında 122 iken, 2006 yılında 259'a ulaştı. Yakıt pazarındaki artış, uçuş trafiği istatistikleri ile de ortaya konuyor. 2003 yılında yaklaşık 370 bin adet olan uçuş trafiği, 2005 yılında 534 bine ulaştı. Havayolu yakıt pazarında faaliyet gösteren şirketlere Akpet'de katıldı. Ciner Grubu ile ortaklığa gittikten sonra her geçen gün büyüyen Akpet Air, ilk yakıt satışını Uşak Havaalanı'nda yaptı. Tokat'ın yanı sıra Bodrum Havalimanı'ndaki tesisi de faaliyete geçirecek olan Akpet Air, İstanbul Ankara ve Antalya gibi büyük havaalanlarında da yer almayı planlıyor.
TÜRKİYE UÇAK YAKIT PAZARI Şirket..........Pazar payı (%) Petrol Ofisi......73,4 ExxonMobil......12,4 Shell................7,7 BP...................6,5
|