|
|
|
|
|
Kuleden kokpite kaçış
|
|
Uçakların havalimanına emniyetli bir şekilde iniş-kalkışını sağlayan hava trafik kontrolörleri, pilot olabilmek için mesleklerinden ayrılıyor.
Uçakların yerdeki gözü, kulağı olan, havalimanlarında en kritik mesleği yapan hava trafik kontrolörleri pilotluk mesleğine transfer oluyor. Sadece İstanbul'da çok sayıda hava trafik kontrolörü son birkaç yılda mesleklerini bırakıp uçuş okullarında eğitim gördü, ardından da havayollarında pilot olarak çalışmaya başladı. MNG, Onur Air ve KTHY'de önceden hava trafik kontrolörlüğü mesleğinden ayrılmış üç pilot görev yaparken çok sayıda hava trafik kontrolörü de uçuş okullarında halen eğitim görüyor. Bazı kontrolörlerde havalimanında dispatcher'liğe geçiyor. Pilotluğa kaçışın en büyük nedeni ise çalışma ortamının zorluğu ve düşük maaşlar. 20 yıllık bir kontrolör ile mesleğe yeni başlamış birisi aynı maaşı alıyor. Türkiye'de ciddi bir hava trafik kontrolü açığı da yaşanıyor. Yaz aylarında günde ortalama 700-800 uçağın iniş kalkış yaptığı Atatürk Havalimanı'nda 88 hava trafik kontrolörü görev yapıyor. Oysa bu sayının 135 olması gerekiyor. Tüm Türkiye'de hava trafik kontrolörlerinin sayısı ise 650. Bu rakamında normal şartlarda bin 300'den aşağı olmaması gerekiyor. Bu açık havacılıktaki büyümeye paralel olarak azalacağı yerde yeterli personel alınamadığı için her geçen yıl daha da büyüyor.
|
|
|
|
|
|
|
|
|