|
|
|
Tüketici, önce sanal ortamda araştırıyor sonra alıyor
TÜRKİYE'DE internet kullanıcılarının yüzde 84'ünün, alışveriş yapmadan önce ürün ve hizmetleri internetten araştırarak satın alma kararı verdiği bildirildi. AC Nielsen'in Türkiye'de Google için yaptığı araştırma sonuçlarına ilişkin yapılan açıklamada, arama motorlarının tüketicilerin satın alma davranışları üzerinde çok etkili olduğu ve interneti günlük yaşamlarında sıkça kullanan tüketicilere ulaşmak için şirketlerin pazarlama anlayışlarını hızla değiştirdiği kaydedildi. Araştırmaya göre, internette yapılan aramaların internet dışı satın alma davranışı üzerinde önemli bir etkiye sahip olduğu, Türkiye'deki internet kullanıcılarının yüzde 84'ünün, alışveriş yapmadan önce ürün ve hizmetleri internetten araştırarak satın alma kararı verdiği belirtildi. Online olarak araştırıldıktan sonra internet dışı kanallardan satın alınan ürünler sıralamasında yüzde 63.3 ile elektronik ürünler ilk sırada yer alırken bunu yüzde 40.1 ile perakende ürünler, yüzde 34.4 ile seyahat izliyor.
|