Devlet Bakanı Kürşad Tüzmen,ihracatçıları uyararak ABD pazarında fiyat kırarak birbirleriyle rekabet etmemelerini istedi.
İhracatçılardan oluşan bir heyetle New York'da bulunan Bakan Tüzmen, Türkiye'nin ABD'ye ihracatının 2005 yılında 4,9 milyar dolar olduğunu belirterek, 1,7 trilyon dolar ithalat yapan Amerika için bu rakamın çok küçük olduğunu söyledi.
İhracatçıların Amerika pazarını iyi analiz etmelerini isteyen Bakan Tüzmen, şöyle devam etti:
''Amerika pazarında karşılaştığımız önemli sıkıntılardan biri de Türk firmalarının kendi aralarındaki rekabetidir. Özellikle mermer, seramik ve hazır giyim sektörlerinde Türk firmaları bazen acımasız bir şekilde rekabet ediyorlar. Müşteri kapmak için fiyat düşürüyorlar. Bu son derece zararlı rekabettir. Bu rekabet ihracat gelirimizi düşüren bir rekabettir. İhracatçılarımız ülke çıkarını düşünerek rekabet etmelidirler. Firmalarımız fiyat kırarak birbirleriyle rekabet etmemelidirler.''
Yapılan
yanlış rekabet nedeniyle ihracatta miktar artışı ile gelir artışının dengesiz sonuçlar verdiğini ifade eden Tüzmen, ihracatçıların Amerika pazarında rekabet yerine dayanışmaya önem vermelerini istedi.
MARKANIN ÖNEMİ
Amerika pazarında başarılı olmak için marka mağazalar açılmasının önemine dikkati çeken Devlet Bakanı Kürşad Tüzmen, şunları söyledi: ''Kuyum sektöründe, mermer-seramik sektöründe, hazır giyim konfeksiyon sektöründe Amerika'da birçok Türk marka mağazası faaliyet gösteriyor. Bunların tamamına yakını Amerika'nın birkaç şehrinde toplanmış durumda. İyi de iş yapıyorlar. Bunların sayısını hızla artırmamız ve Amerika'nın bütün şehirlerine yaymamız lazım. Biz devlet olarak bu konuda gerekli desteği vermeye çalışıyoruz. İş adamlarımız hedeflerini büyütmelidir. Diğer bir nokta da Türk ihraç ürünlerinin Amerika'daki mağaza zincirlerinin raflarında yerini almasıdır. İhracatçılarımız bu konuda çaba harcamalıdır. Türk sanayicisinin ürettiği ihraç ürünlerinin kalitesi yüksektir. Mağaza zincirlerinin raflarında rahatlıkla yer alabilir.''
İhracatı artırmak için Amerika'dan alım heyetlerini Türkiye'ye getirme faaliyetlerine hız vereceklerini belirten Bakan Tüzmen, Amerikalı ithalatçılara bütün sektörlerden Türk ürünlerini üretim aşamasından itibaren yerinde göstereceklerini bildirdi. ÜRÜNLERİMİZİN KALİTESİNE GÜVENİYORUZ
Türkiye'nin 80 milyar doları aşan ihracatının büyük kısmını gelişmiş ülkelere yaptığını hatırlatan Devlet Bakanı Kürşad Tüzmen, şöyle devam etti:
''Bizim ürün kalitemizde hiçbir sorunumuz yoktur. İhracatımızın büyük bölümünün, kişi başına gelir seviyesi yüksek gelişmiş ülkelere yapılması da bunun en önemli kanıtıdır. Bu nedenle Amerikalı tüketicilere rahatlıkla hitap edebiliriz. İhracatçımız bu bilinçle hareket etmelidir. Amerika'nın belli şehirlerini değil, bütün Amerika'yı pazar olarak görmelidir. İlk etapta da hedef olarak belirlediğimiz New York, Kaliforniya, Teksas, İllinois, Florida ve Georgia eyaletlerine yönelmelidirler.''
İhracatçılarla New York'dan sonra Şikago'ya da gideceklerini, ayrı bir ihracatçı heyetinin orada kendilerine katılacağını kaydeden Bakan Tüzmen, yapılacak ikili temaslardan verimli sonuçlar alınacağına inandığını ifade etti.