Teknoloji yarışı elektronik arızalarını şampiyon yaptı
16 milyon üyesiyle Avrupa'nın en büyük otomobil kulübü ADAC'a göre, güvenli sürüş, konfor ve teknoloji yarışı otomobillerde elektronik arızalarına zirve yaptırdı. Üç otomobilden birinde arıza nedeni elektronik.
Almanya hatta Avrupa'nın en büyük kulübü olan ADAC, bir süre önce otomobil arıza istatistiklerini yayımladı. Her yıl geleneksel olarak hazırlanan raporda, otomobillerde en fazla karşılaşılan sorunların başında elektronik arızalar yer aldı. Otomobillerin elektronik sistemlerindeki ortaya çıkan arızalar yüzde 35 olarak tespit edildi. Elektronik sistemlerde karşılaşılan sorunları yüzde 14.6 ile ateşleme, yüzde 7.7 ile motor arızaları, yüzde 6.2 ile tekerlek patlaması, yüzde 6 ile enjeksiyon tertibatı, yüzde 5.6 soğutma sistemi, yüzde 5.5 ile yakıt tertibatı, yüzde 4.1 ile şanzuman arızaları izledi. Elektronik arızalarının şampiyonluğunda (!) nedeni, teknolojideki gelişmeyle özetlenebilir. Son yıllarda otomobillerde güvenlik ve sürüş konforunu sağlayan elektrikli-elektronik aksesuarlar yoğun olarak kullanılmasıyla birlikte, otomobillerin enerji ihtiyacı da arttı. Bütün bunlar, yeni jenerasyon otomobillerle elektronik arızaların artmasına neden oldu. Eski jenerasyon otomobillerde en fazla karşılaşılan karbüratör arızası,
platinin meme yapması gibi sorunlar yerini elektronik arızalara bıraktı. Her ne kadar Avrupa'nın yol şartları ve iklimi farklı olmasına rağmen, arıza istatistiği Türkiye'ye de ışık tutuyor. Rapora göre, otomobillerde en fazla ortaya çıkan sorunlar şöyle: