İçki içenlerin iş hayatındaki durumunu ortaya koymak üzere hazırlanan araştırma alkollü içeceklerden alının verginin ile işte gösterilen performansla ilişkisini ortaya koyuyor. Alkollü içeceklerin çoğunda bulunan etanolden alınan verginin attıkça işte gösterilen performansın arttığı, ortaya koyulan üretim sayısının yükseldiği ve kalitenin arttığı araştırmada anlatılıyor. Araştırmaya göre sosyal içiciler kadınlarda da erkeklerde de alkol kullanmayanlara göre daha fazla kazanıyor. Bunun nedeni olarak sosyalleşmenin iş hayatındaki önemi ve daha çok içki içilen ortamlarda iş arkadaşlıklarının pekiştirilmesi gösteriliyor. Ancak, bunu da bir sınır konulmuş. Türkiye'de "İçki alemi" veya "Toplanın rakı-balığa" diye adlandırılabilecek durumların sayısı ayda dördü geçince tehlike çanları çalıyor.