TÜRKİYE Ekonomi Politikaları Araştırma Vakfı'nın (TEPAV) araştırmasına göre, 2001 Şubat krizinden sonra tüketimde daha ucuz ve düşük kaliteli ürünlere yönelimi ifade eden kaliteden kaçış", 2005 ortasında, kriz öncesi kalite kompozisyonunu yakaladı. 2001 krizi sonrasında tüketim sepetindeki değişimlerin incelendiği araştırmaya göre, 2001 krizi sonrası süreçte düşük kaliteli ürünlerin payı yüzde 10 arttı. "Kaliteden kaçış" sürecinde, tüketicilerin açık pazarlardan yaptıkları alışverişi artırdıkları, lider zincirlerden alışverişleri ise kıstıkları gözlendi. 2005 ortalarında kriz öncesi kalite kompozisyonu yakalandı. 2006 Haziran ayında ise kriz öncesi düzeyin yüzde 4 altına inildi.