Kurdaki dalgalanma ve fiyat artışlarından en fazla otomobil pazarı etkilendi. Özellikle temmuz ayında büyük bir şok yaşandı. Temmuzda binek ve hafif ticari araç satışları, geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 39.4 oranında düştü. 2006 Temmuz'u son 3 yılın en kötü temmuz ayı olarak tarihe geçti. Ama gözlerden kaçan bir şey oldu. Toplam pazar daralırken, lüks oto satışlarında artış yaşandı. Lüks araç satışları 2006 Temmuz sonunda geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 34 oranında arttı. Geçen yıl 7 aylık dönemde 5 bin 670 adet olan lüks araç satışı, bu yıl 7 bin 602 adete çıktı. Toplam lüks araç pazarı yüzde 34 oranında büyürken, E sınıfı (Luxury) araçların satışı yüzde 42, F sınıfı (Upper Luxury) araçların satışı ise yüzde 58 gibi yüksek bir oranda artış gösterdi. Ortalama fiyatı 10 bin Euro olan araçların satışı hız keserken, fiyatları 50 bin Euro'dan başlayan araçların satışı adeta patladı. Yani parası olan dalgalanmayı takmadı. Lüks4x4'lerdebüyüdü Lüks araç pazarında dikkati çeken başka bir artış da 4x4 SUV'larda yaşandı. Geçen yıl temmuz sonunda 10 bin 175 adet SUV satışı gerçekleşirken, 2006 yılının aynı döneminde SUV satışları 11 bin 732 adete yükseldi. SUV'ların satışı yüzde 15 oranında arttı. Pazar daralırken SUV'ların satışının artmasının altında yatan nedenleri Chrysler Türk Genel Müdürü Uğur İrfanoğlu ile konuştum. İrfanoğlu, pazarda 1.6 lt.'nin altındaki otomobillerin dalgalanma ve fiyat artışlarından olumsuz etkilendiğini söylüyor. Bu sınıfın fiyat hareketlerine hassas olduğunu belirten İrfanoğlu, üst sınıf araçların fiyata olan duyarlılığının daha az olduğunu kaydediyor. İrfanoğlu, 1994 ve 2001 yıllarında da benzer şeylerin yaşandığına pazar daralırken, üst sınıf araçların satışlarının arttığına dikkat çekiyor. İrfanoğlu, lüks SUV pazarındaki büyümeyi şöyle yorumluyor: "Pazarda kasa değişimi nedeniyle geçen yılın ilk yarısında satışlar düşük seyretti. İkinci yarıdan itibaren yeni modeller devreye girdi. Bu nedenle satışlar çok artmış gibi görünüyor." SUV'larınyoluaçık SUV araç pazarının uzun vadede büyüyeceğini söyleyen İrfanoğlu'na göre bunun nedeni, artık her markanın SUV üretmesi... Oyuncu sayısındaki artışla birlikte, pazardaki SUV seçenekleri de artıyor. Ayrıca, tüketiciler imkanlarını zorlayarak, üst sınıf araçlara yöneliyorlar. Bunun dışında, büyük şehirlerde merkezin dışında oturma eğilimi, olumsuz hava koşulları ve bozuk yollar 4x4 SUV'lara olan talebi artırıyor. Bütün bunlar Türkiye'de 4x4 SUV'ların yolunun açık olduğunu gösteriyor.