|
|
Ülker'li Turkcell süper lig
2005-2006 Türkiye Profesyonel Ligi'ne Turkcell 5 sezonluk sponsor olmuş, karşılığında da lige adını vermişti. 2006-2007 sezonuna ise büyük kulüplere sponsorluk yapan Ülker damgasını vurdu. Sponsorluk, sponsora da sponsor olunana da kazandıran son yılların en önemli pazarlama yöntemlerinden biri. Markaya bilinirlik sağlar, sempati kazandırır, marka bağlılığına hizmet eder, tüketici tercihlerine yansır. Nitekim Ülker, Galatasaray'a Cafe Crown'un bir yıllık sponsorluğunun pazar payını yüzde 30 genişlettiğini açıkladı. Peki neden Ülker spor sponsorluğuna yoğunlaştı? Durum yalnızca yönetim kadrosundaki değişikliklerin pazarlama mantığına yansıyan vizyonuyla açıklanamaz. Diğer nedenlere bakalım: * Sponsorlukla ilgili yasa ve yönetmeliklerde yapılan değişiklerle vergi indirimi uygulanması; isim, reklam, tanıtım ve yayın haklarının yeniden düzenlenmesi; bürokratik işlemlerin azalması. * Küresel düzeyde yaklaşık 200 milyar dolarlık bir ciroya sahip olan spor endüstrisinin aktörleriyle iş birliği yapmanın kılığı. Ülker taraftar sayısı fazla kulüplere, futbol ve basketbol gibi alanlara bu nedenle destek veriyor. * Ülker'in imaj sorunları. Yeşil sermaye olarak bilinmesi, sağladığı başarıların Başbakan'la ilişkilendirilmesi de söz konusu olunca sempati kazanmak için sponsorluğa yoğunlaşması anlaşılabilir. Ülker bu çerçevede dört büyük kulüple sponsorluk anlaşmaları imzalayarak bir kulübün yenilgisini diğer kulübün galibiyetiyle dengeleyerek riski de azaltmayı hedefliyor. Ne de olsa Türkiye'de özellikle futbol duygusal bir faaliyet. Bir takımın sponsoru olarak algılanmak diğer takımların taraftarlarını küstürebilir. Ülker de bu riske girmez. Sponsorlukta kendini geriye çekip alt markalarını öne çıkarması da akıllıca. Üstelik parasızlıktan yakınan dört büyüklerin hali sponsorlar olmasaydı ne olurdu düşünsenize. İlk haftanın iyi oyuncusu Delgado'yu Beşiktaş'a Ülker almamış mıydı?
|