|
|
Hijyensiz lezzet olmaz
Herkes yediğinin içtiğinin temizliğinden emin olmak istiyor. Türkiye'de kuruyemişi pakete koyan ilk marka olan Tadım'ın Genel Müdürü Abdurrahman Yuvalı'ya göre, müşteri için artık hijyen lezzet kadar önemli.
Biz Türklerin en büyük keyfi koltuğa uzanıp, bir yandan çerez yiyip bir yandan televizyon izlemektir. Hatta birçok evde hemen her akşam çekirdek çıtlatmaktan, fındık fıstık yemekten oluşan bir ritüel yaşanır. Kuruyemiş konusunda bir cennet sayılan ülkemizde, hemen her şeyde olduğu gibi kuruyemişte de hijyen büyük önem taşıyor. Yani insanlar yedikleri fındık fıstığın, çekirdeğin, leblebinin temiz olduğundan emin olmak istiyor. Tadım da Türkiye'de kuruyemişi pakete ilk koyan, dolayısıyla hijyenik olmasını sağlayan marka olma özelliğini taşıyor. Tadım Kuruyemiş'in temelleri, 1971 yılında Gaziantepli Mehmet Tekinalp'in, kimsenin aklına gelmemiş bir şeyi gerçekleştirmek üzere yola çıkmasıyla atılmış. Pek çok şey gibi kuruyemişlerin de bakkalların önünde, çuvalların içinde açıkta satıldığını gören Tekinalp, bunları paketleyerek daha temiz bir ortamda sunmayı kendisine misyon edinmiş. Bugüne kadar büyüyerek devam eden marka işte böyle yaratılmış. O dönemde Türkiye'nin önde gelen grafikçilerinden Mengü Ertel de Tadım ismini bulmakla kalmamış, sadeliğiyle dikkat çeken ve akıllara kazınan logoyu yaratmış. Tadım Türkiye'de kuruyemişi paketleyerek satan ilk marka. Tadım Kuruyemiş bir aile şirketi. Mehmet Tekinalp öldükten sonra işlerin başına oğulları geçmiş. Üretimin devam ettiği üç fabrikada şimdi işin başında onlar var. İstanbul Tuzla'daki fabrikada kavurma, soslama ve paketleme yapılıyor. Ayrıca Kırıkkale'de ay çekirdeği ve Gaziantep'te antep fıstığı fabrikası var. Tadım markası ilk yaratıldığında birkaç ürünle yola çıkılırken bugün markanın 23 değişik ürünü bulunuyor. Bu ürünler, farklı farklı gramajlarda 90'a yakın paketle sunuluyor.
HER YIL ÜÇ-DÖRT YENİ ÇEŞİT ÇIKIYOR Tadım Kuruyemiş'in Genel Müdürü Abdurrahman Yuvalı, artık insanların yediklerinin lezzetli olmasından çok hijyenik olmasına dikkat ettiğini söylüyor. Ürünlerini hijyenik ortamlarda hazırlayıp paketleyen Tadım, her yıl piyasaya mutlaka üç dört çeşit yeni ürün sürüyor. Ama Yuvalı'ya göre Türkler, ay çekirdeği tutkularından hiçbir zaman vazgeçmiyor. Tadım'ın en son çıkardığı ürün ise soyulmuş badem, iç antep fıstığı, fındık, pikan cevizi ve kajun fıstığı karışımından oluşan 'Karnaval'.
EYLEM BİLGİÇ
|