TÜKETICILERIN iş bulma olanaklarının azalacağını düşünenlerin oranı yüzde 38,8 ile yılın en yüksek değerine ulaştı. Verilere göre iş bulma beklentisi aynı kalır diyenlerin oranı yüzde 32,7'den yüzde 27,7'ye gerilerken 'iş bulma olanakları artar' diyenlerin oranı yüzde 22,5 ile yine yılın en düşük değerini gördü. Haziranın en dikkat çekici sonuçları dayanıklı tüketim malına ilişkin oldu. Yılın ilk 5 ayında dayanıklı tüketim malı alım için doğru bir zaman diyenlerin oranı yüzde 50 düzeyindeyken ilk kez oran yüzde 37.7'ye kadar geriledi. İlk 5 ayda yüzde 15'lerde ölçülen 'Satın alma ertelenmeli' diyenlerin oranı ise yüzde 25,4'e kadar yükseldi. Tüketicilerin, dayanıklı tüketim malı satın alma ihtimaline ilişkin soruya yüzde 84.6'sının verdiği yanıt ise 'İhtimal yok' oldu. Haziranda tüketim malı alma ihtimali yüksek olanların oranı yüzde 2,2'de kalırken 'alım olabilir' diyenlerin oranı yüzde 7.1'de kaldı. Tüketicilerin konut ve otomobil alma olasılığı da yok. Verilere göre tüketicilerin yüzde 92'sinin gelecek dönemde konut ve otomobil alma olasılığı bulunmuyor.