kapat
   
SABAH Gazetesi
 
   Son Dakika
  » Yazarlar
   News in English
   Günün İçinden
   Ekonomi
   Gündem
   Siyaset
   Dünya
   Spor
   Hava Durumu
   Sarı Sayfalar
   Ana Sayfa
   Dosyalar
   Teknoloji
   Emlak
   Otomobil
   Detaylı Arama
   Arşiv
   Etkinlikler
   Sabah Çocuk
   Günaydın
   Televizyon
   Astroloji
   Magazin
   Sağlık
   Kültür Sanat
   Turizm Rehberi
   Cuma
   Cumartesi
   Pazar Sabah
   İşte İnsan
   Sinema
   Çizerler
Bizimcity
Sizinkiler
emedya.sabah.com.tr
Google
Google Arama
 
Nuran Yildiz @ SABAH
 
Büyükelçi Wilson ABD'yi uyarmalı
Biri bana da anlatsın
Zerrin Özer'i dinlemek lazım
Turkcell'in iletişiminde yeni dönem
Aklımda kalan

Turkcell'in iletişiminde yeni dönem

Turkcell kurumsal iletişiminin ilk döneminde lansmana yoğunlaşmış, ikinci dönemde kurumsal değerlerini yerleştirmeyi hedeflemişti. Şimdi üçüncü dönem başlıyor; markasını gençleştiriyor. Minik 'selocan'larla yapıyor bunu. Yüz yıllık markalara bakınca Turkcell çok yaşlı sayılmasa da, rakiplerin daha yeni oluşu ve devlerin piyasaya girişiyle markanın kapsadığı alanı yeniden gözden geçirme ihtiyacı hissetmiş olmalı. Daha renkli, daha genç bir marka olarak konumluyor kendini. Üstelik bunu yaparken yüksek indirim oranlarını devreye sokarak bir süredir küstürdüğü müşterisinin de gönlünü almaya çalışıyor. 'Marka sadakati yaratmak' yeni rakipler karşısında tutunmanın kolaylaştırıcısıdır. Çoğu zaman markayı yaratmaktan daha zor olan 'sadakatini' yaratmaktır. Uzun, emek ve titizlik isteyen bir iş. Markaların ömrünün gittikçe kısaldığı bir zamandan geçiyoruz. Her şeyin sürekli akıp gitmesiyle, değişmesiyle markalar da akıntıya kapılıyor. Kalıcı olmak, tutunmak isteyen markaların hem kendisini hem de tüketiciyi 'değişim' ve 'genç kalma' anlayışıyla buluşturması gerek. Coca-cola yıllardır bunu -üstelik küresel ölçekte- başarıyor, sonuçta marka değeri sahip olduğu diğer varlıkların değerinden daha büyük.
Markaya dönük her strateji değişikliğinde zamanın nabzını tutmak da çok önemli. Turkcell yeni kampanyasıyla ilk ve büyük olma mirasının bu dönemde artık yetmeyeceğini fark etmiş görünüyor. Bu kez kurumsal değerlerini anlatmayı bir kenara bırakıp cep telefonunun işlevine, yaşamımıza getirdiklerine vurgu yapıyor. İyi de yapıyor.
Her ne kadar 'Turkcell'le hayata bağlan' sloganı Nokia'nın 'connecting people' sloganını anımsatsa da, annebaba olarak zihnimize yerleşen ana karakterleri patron-çalışan ilişkisine dönmüşse de olur o kadar...

ŞÜKRÜ BİNAY
Kamyoncu lokantaları (II)
Geçen hafta et, pirzola...
NURAN YILDIZ
Büyükelçi Wilson ABD'yi uyarmalı
ABD Büyükelçisi Ross...
Rektör, sarılarak gezen çifte sahip çıktı
Selçuk Üniversitesi Rektörü, okulda sarılan iki öğrenci için...
Memleket kıyısındaki yağmanın raporudur
Sayıştay, sahillerdeki yağmanın haritasını çıkardı ve "gereğinin...
AB rüzgarıyla gelen oyları geriye verdi
AB rüzgarıyla gelen oyları geriye verdi
2002 seçiminde yüzde 34.28 olan AKP'nin oyu Avrupa Birliği rüzgarıyla...
Başbakan yine Ekinlik'te
Başbakan yine Ekinlik'te
Meclis çalışmalarının ve son günlerdeki yoğun Ortadoğu ve terör...
IMKB
E: 34.989 D:% -0,91
DOLAR
S: 1,555 D:% 0,000
EURO
S: 1,970 D:% 0,153
 
    Günün İçinden | Yazarlar | Ekonomi | Gündem | Siyaset | Dünya | Televizyon | Hava Durumu
Spor | Günaydın | Kapak Güzeli | Astroloji | Magazin | Sağlık | Bizim City | Çizerler
Cumartesi | Pazar Sabah | Sarı Sayfalar | Otomobil | Dosyalar | Arşiv | Künye | Ana Sayfa
   
    Copyright © 2003, 2004 - Tüm hakları saklıdır.
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.
Üretim ve Tasarım   Merkez Bilgi Grubu