kapat
   
SABAH Gazetesi
 
   Son Dakika
  » Yazarlar
   News in English
   Günün İçinden
   Ekonomi
   Gündem
   Siyaset
   Dünya
   Spor
   Hava Durumu
   Sarı Sayfalar
   Ana Sayfa
   Dosyalar
   Teknoloji
   Emlak
   Otomobil
   Detaylı Arama
   Arşiv
   Etkinlikler
   Sabah Çocuk
   Günaydın
   Televizyon
   Astroloji
   Magazin
   Sağlık
   Kültür Sanat
   Turizm Rehberi
   Cuma
   Cumartesi
   Pazar Sabah
   İşte İnsan
   Sinema
   Çizerler
Bizimcity
Sizinkiler
emedya.sabah.com.tr
Google
Google Arama
 
Guntay Simsek @ SABAH
SMS:
4122-GS MESAJ
 

Kaliteli rötar ve zarar olur mu?

Güzel ülkemizde yaz sezonu gelince havacılık sektöründe neler olur? Sezonun yoğun olması sebebi ya da bahanesiyle Türk Hava Yolları'nda (THY) rötar olur mu? Elbette olur. Hafta içinde THY ile yaptığım iki seyahat de rötarlı gerçekleşti. İki rötar için de gösterilen gerekçeler komikti. Birinde pilot 'Tahsisli uçağın geç gelmesinden dolayı', diğerinde ise 'Bağlantılı uçağın gecikmesi sebebiyle' anonsunu yaptı... Hafta içinde ise medyaya, benim aylar öncesinde defalarca uyardığım gibi 'Hostes yokluğundan THY uçakları zamanında kalkamadı' haberleri yansıdı. Sonuçta ben, iki yurtiçi seyahatimi de en az on saatlik yoldan geliyormuşçasına yorgunlukla tamamladım. Neyse ki sağ salim dönüp masama oturdum. Bilgisayarımın başına geçince de THY'den şöyle bir e-mail gönderildiğini gördüm: 'Türk Hava Yolları A.O. ulusal ve uluslararası yükümlülüklere göre çalışmalarını sürdüren bir kurum olarak, sahip olduğu sertifikalara ek olarak TS EN ISO 9001:2000 Kalite Yönetim Sistemi sertifikasını da almak için çalışmalarını tamamlamış ve TSE tarafından yapılan denetim sonucu bu belgeyi almaya hak kazanmıştır. Anlayacağınız üzere, bundan sonraki THY rötarları, zararlar ve yolcu şikayetleri TSE 9001 kaliteli belgeli olacak. Gelelim uyarılarımıza... 6 Ekim 2005'teki 'Hostesler yaşlanır mı?' yazımı, THY yönetiminin 'yaşlı' gerekçesiyle işine son vereceği kabin memurları (hosteslere) sebebiyle kaleme almıştım... Ancak bu uyarımız bir işe yaramadı. THY yönetimi, Ekim 2005'te birçok hostesin işine verdi. Haziran 2006'da da hostes yokluğundan rötar yapmaya başladı. Demek ki kaliteli yönetim böyle oluyor.

YAZARIN ÖNCEKİ YAZILARI
 Kaliteli rötar ve zarar olur mu?   / 18-06-2006
 Körfezden uçuş mu olur?   / 11-06-2006
 Uzun mesafeli konforlar   / 04-06-2006
 Eleştiriyi becerebilmek   / 28-05-2006
 Ucuza uçmak riske girmez…   / 21-05-2006
 İki fuar çıktı meydana   / 14-05-2006
 THK Komutanı'nın ilgisine   / 07-05-2006
 İşte Amerikalıyla Avrupalının farkı   / 30-04-2006
 Pilot sorununa makul çözüm   / 23-04-2006
 Geleceğin uçakları sıkıntılı   / 16-04-2006
    Pazar Sabah Yazarlar
    Güncel
  » Hobi
    Röportaj
    Gurme
    İyi Yaşa
TURGAY NOYAN
Firmalar bir taşla iki kuş vuruyor
Kimse bugün yelkenin...
KAZIM KANAT
Fransız turist çantasından çıkardığı makasla balığın...
GÜNTAY ŞİMŞEK
Micro jete rekor sipariş
Bilişim Endüstrisi'nin devleri...
'Aşkı tanımayan zaten tanıtamaz'
Yıllardır Almanya'da yaşayan ses ve saz ustası Neşet Ertaş, 68 yıllık...
'Âşık olamama problemi yaşıyorum'
Eski sevgilisi Fatih Aksoy kısa sürede başka biriyle evlenince gözler...
'En iyi tedavi başlamamak'
La Paix hastanesi psikiyatri doktorlarından Cem Ataklı uyarıyor: 'Uyuşturucu...
Bir kere bağımlıysanız ömür boyu bağımlısınız
- Her yıl, kullanıcı rakamı katlanarak arttığı gibi,...
 
    Günün İçinden | Yazarlar | Ekonomi | Gündem | Siyaset | Dünya | Televizyon | Hava Durumu
Spor | Günaydın | Kapak Güzeli | Astroloji | Magazin | Sağlık | Bizim City | Çizerler
Cumartesi | Aktüel Pazar | Sarı Sayfalar | Otomobil | Dosyalar
   
    Copyright © 2003, 2004 - Tüm hakları saklıdır.
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.