|
|
|
|
|
|
Hobi olarak başladılar şimdi Avrupa'dalar
Türk sokak modasını yansıtan kıyafetler tasarlayan Biswear, dünyaca ünlü markaların yeni koleksiyonlarını tanıttığı moda fuarı Berlin Bread & Butter'da Türkiye'yi temsil ediyor.
Önce hobi olarak başlamışlar. Kendilerine tasarladıkları kıyafetler beğenilince de ticaretine başlayıp markaları 'Biswear'i yaratmışlar... Şimdi de alternatif moda olarak tasarladıkları koleksiyonlarını, dünyanın en önemli moda fuarlarından biri olan Berlin Bread&Butter etkinliğinde tanıtıyorlar. Firmanın çekimlerini ilk gördüğümüzde yabancı bir markanın imaj çekimleri olduğunu düşündük. Firmanın kurucuları, aynı zamanda da tasarımcıları Reyhan ve Risalet Ertürk, bu başarının öyküsünü anlattı.
- Biswear nasıl doğdu? - Markamız, üniversite yıllarında hobi amaçlı kendimize tasarladığımız giysilerin uygulanması ve çevremizdekiler tarafından da talep görmesiyle oluştu. İlk olarak tasarlamış olduğumuz giysilerin anlaşmış olduğumuz atölyelerde imalatlarını yaptık. 2000 yılında kendi atölyemizi faaliyete geçirdik. Bu bizi geliştirdi. En büyük avantajlarından birisi de malzemeyi daha iyi tanımak, dikiş bilgisini öğrenmek oldu.
- Markanızın vizyonunu nasıl açıklarsınız? - Dokuz yıl oldu, bu süreç içerisinde sürekli olarak kendini yenilemeye ve çizgisini korumaya çalışan bir markayız. Müşteri profilimiz çok dar. Bu yüzden de adımızı daha geniş kitlelere duyurmak ve duruşumuzu kaybetmeden daha iyi hizmet vermek istiyoruz.
- Biswear'in müşterisi kimler? - Hedef kitlemizde belli bir yaş aralığımız yok. Sadece sıradanlıktan uzak duran, kendi stillerini yansıtmayı seven kişiler müşterimiz diyebiliriz.
- Ürünleriniz nerede satılıyor? - Yurtiçinde birkaç firmayla çalışmaya başladık ama onların müşteri kitlesiyle bizimkiler örtüşmeyince, devamlılığı olmadı. Galatasaray'da kendi mağazamız var. Yurtdışında da Barcelona ve Berlin'den birkaç firma ile çalışıyoruz. Tasarımlarımız çok beğeniliyor ama Avrupa'da iş yapmak daha zor. Avrupalı sizi fuarlarda görmek istiyor. Bread&Butter'a da katılma amacımız kendimizi tanıtmaya çalışmak.
İLK FUAR DENEYİMLERİ
- Markanız için streetwear tarzı demek doğru olur sanırım. Streetwear trendleri neler? - Streetwear trendleri, adından da anlaşıldığı gibi sokak modasında kendi stillerini oluşturmak isteyen, yani yaşam stillerini yansıtmaya yönelik dışa vurumlar ve vintage'a yönelik akımlar.
- Koleksiyonda neler var? - Koleksiyonumuz 60'lardan 80'lere kadar olan süreci kapsıyor ve bunları yeni yüzyılın kesimleriyle bütünleştiriyor. Grease müzikalinden de çok iyi tanıdığımız volanlı uçuşan elbise ve etekler, farklı kesimlerde bluzlar, tişörtler ve sigara paça pantalonlar koleksiyonun en dikkat çeken parçaları.
- Beğendiğiniz tasarımcılar kimler? - Yurtdışında Vivien Westwood ve Dries Von Noten, yurtiçinde de Hüseyin Çağlayan'ı çok beğeniyoruz.
- Bundan sonrası için hedefleriniz neler? - Markamızı Avrupa ve deniz aşırı ülkere tanıtmak ve geliştirmek hedeflerimiz arasında. Bread&Butter bizim ilk fuar deneyimimiz, dolayısıyla bu fuardan sonra markamızın rotasyonu ne olur bilemiyoruz.
ESRA ÇORUH
|
|
|
|
|
|
|
|
|