|
|
|
|
|
|
Dinmeyen heyecan
Vakko O'dyssee Yarışı'nda rüzgârsızlık nedeniyle motor çalıştıran tekneler, İtalya ve Yunanistan yoluyla yarın Bozcaada'ya ulaşmaya başlayacak. Sonuç sürpriz olabilir.
Fransa'nın Cannes şehrinde başlayıp İstanbul'da tamamlanacak Vakko O'dyssee Yarışı'nda tekneler yolun yarısını geride bıraktı. Dalgaları ve fırtınaları ile ünlü Akdeniz'in azizliğine uğrayıp rüzgârsızlık nedeniyle Tiran Denizi'nde motor çalıştırmak zorunda kalan tekneler, yarından itibaren Bozcaada'ya giriş yapmaya başlayacak. Yatların Bozcaada'ya varışı 5 Temmuz Çarşamba sabahı sona erecek. Bu tarihe kadar Bozcaada'ya gelemeyen yatlar, yarış dışı kalacak.
NASIL GEÇTİ? İlk startı 23 Haziran'da Prolong yarışıyla verilen büyük mücadelenin açık deniz etabı, 25 Haziran günü Cannes şehrinde verilmişti. Dört kuvvetinde rüzgârla ve zaman zaman indiren sağanak yağış altında yelken basan yatlar, geceyi de hızlı bir şekilde yol alarak geçirdi. Bu mücadele sırasında Türk yelkencilerinin kullandığı yatlar ön sıraları paylaşıyordu. Bonifacio Boğazı'na yaklaşıldığı sırada rüzgâr önce hafifledi sonra da tamamen kaldı. Bu nedenle ilk geçiş noktası olarak belirlenen Boğaz'da alınan geçişlerden sonra yatlar ilerleyemedi. Rüzgâr hafifledikten sonra Türk yelkencilerinin bulunduğu yatlar da ön sırayı Classe Figaro teknelerinin ustalarına kaptırdı. Yarış Komitesi tarafından alınan raporlar 24 saat boyunca rüzgârsız havanın devam edeceğini gösteriyordu. Bunun üzerine Yarış Komitesi, Messina Boğazı'na kadar olan bölümünün motorla geçilerek Stromboli önlerinde yeniden start verilmesine karar verdi.
İLK TERK YAŞANDI Yatlar motorlarındaki mühürler söküldükten sonra Messina'ya doğru yol verdi. Gelen hava raporları perşembe sabahından itibaren 15 knot rüzgâr veriyordu. Ancak tüm beklentilere rağmen gün boyunca koca Tiran Denizi'nde bir kıpırtı olmadı. Bunun üzerine teknik organizasyonun başındaki Yarış Direktörü Alain Gabby, teknelerin yola motorla devamına ve startın Salena Adası'ndan verilmesine karar verdi. Bu arada Lubexel yatı kişisel nedenlerle yarışı terk ederek rotasını İtalya'ya çevirdi. Jean Francis Pellet ve Jaques Palvedeu'dan oluşan Lubexel'in ayrılmasıyla yarış filosundaki yat sayısı 22'ye düştü.
DENİZDE YAKIT İKMALİ Tiran Denizi'nin baştan sona motor seyriyle geçilmesi kararı son derece sınırlı yakıtla yarışa katılan yatları zor durumda bıraktı. Bunun üzerine teknelere yakıt takviyesi yapılmasına karar verildi. Yatlar açıkdenizde 26 metre boyundaki refakat römorkörü LES 83'e yanaşarak yakıt ikmali yapmaya başladılar. Bu olay yatların tüm motor seyri sırasında böyle durumlar için yedek yakıt taşıyan refakat gemisinin çevresinde toplanarak seyir yapmalarına neden oldu. Geçtiğimiz cuma sabahı da saat 07.30'da ikinci etap için depar verildi. Rüzgâr iyiydi. Meteoroloji, bundan sonrası için de rüzgâr veriyor. Artık dinlenme bitti. İkinci etap daha hareketli geçecek. Tekneler İthak Adası'ndan Yunanistan'ın güneyine indi. Bozcaada'ya doğru sürpriz etaplara geçilecek. Bozcaada'da 5 Temmuz'a kadar bütün teknelerin toplanması beklenecek. Buradan da çarşamba sabahı saat 06.00'da motorlarla Çanakkale Boğazı geçilecek. Saat 18.00 gibi de son Çanakkaleİstanbul etabının startı verilecek. Yarış 6 Temmuz'da İstanbul'da sona erecek. Böylece genel klasman birincisi yarışın birincisi olacak.
|
|
|
|
|
|
|
|
|