"Alarko'nun üst düzey yöneticisi tellerin altından kaçtı"
BTC Boru Hattı'nın Bakü ve Ceyhan'daki deniz terminallerinin inşasını taşeron olarak yapan Tekfen İnşaat Genel Müdürü Ümit Özdemir, Türkiye bölümünün 1.4 milyar dolara tamamlanması gerekirken maliyetin 1.8 milyar dolara yükseldiğini söyledi. Maliyetin artmasındaki nedenlerden birinin çevrenin korunması ve güvenlik şartlarının ağırlığı olduğunu belirtti. Şartlar sayesinde iş kazalarının düşüklüğü ve çevre bakımından örnek iş yapıldığını anlatan Özdemir, "Botaş, 1.4 milyar dolara anlaşırken rakamın içerdiği koşulları iyi müzakere etmeliydi. Şartlar,
anlaşmalar imzalandıktan sonra gündeme geldi" dedi. Özdemir, güvenlik koşullarına ilişkin bir anıyı da şöyle anlattı: "Şantiyelerde güneş battıktan sonra araç kullanmak yasak. Alako'nun şantiyesine gelen bir üst düzey yöneticisi güneş battığı için şantiyeden çıkamadı. BP'nin kontrolörü izin vermedi. Erzurum'da uçağa yetişmesi gerekiyordu. Bütün itirazlarına rağmen çıkarılmadığı için işçilere tellerin altında çukur kazdırdı. Tellerin altından çıkarak, yakınlara çağrılan bir taksiye binerek gitti."