|
|
|
|
|
|
Ağlama değmez hayat
Yeşilçam Şarkılarıalbümü Türk filmlerinin ve o filmlerdeki şarkıların farklı kuşakları nasıl ortak bir noktada buluşturduğu sorusunu gündeme taşıyor.
Naim Dilmener (Yazar-DJ) "O şarkıların püf noktası bir kuşağın klipleri, televizyonu, tiyatrosu, kısaca her şeyi olması. O filmlerle çok şey yaşadık. Bugünün popu insanlara sentetik geliyor ama mesela 40 yıl sonra Hande Yener'in şarkısı farklı algılanacak"
Hakan Eren (Prodüktör) "Yeşilçam filmlerine ilgi biraz da o dönaemlerde televizyon gibi olanakların olmamasıyla ilgili. Poptaki elektronik altyapı düşünüldüğünde şarkılardaki naiflik gençlerin de ilgisini çekiyor."
Ah bu şarkıların gözü kör olsun
Artık Sevmeyeceğim, Buruk Acı, Ağlama Değmez Hayat, Ferideve diğerleri... Yeşilçam Şarkıları'nda bize dair hikâyeleri hatırlatan 38 güzel şarkı var.
Ertem Eğilmez'in yönettiği Senede Bir Gün filminde başrollerde oynayan Selda Alkor ile Kartal Tibet arasında şöyle bir diyalog geçer:
Alkor: Yalvarırım sevgilim hiç olmazsa ayda yılda bir olsun göreyim sene, istersen senede bir gün.
Tibet: Nerede?
Alkor: Burada. Her sene, bugün ömrümüz oldukça.
Tibet: Peki Nazlı. Ömrüm oldukça her sene bugün buraya sana geleceğim.
Alkor: Bir gün, yalnız senede bir gün. Ve ardından Sevim Şengül'ün sesinden şarkı başlıyor. Senede Bir Gün. Orta yaşlılar o filmin çekilişini, başrollerde kimin oynadığını hatırlar, yaşı daha küçük olanlar televizyonda film her gösterilişinde, 'İstanbul'da bir başka güzelmiş,' diye hayıflanır, dahası 'Bugün neden böyle aşklar yok?' diye kendilerine sorarlar. Yeni yetmeler için ise durum tam bir sosyolojik vaka: Babasının çaldığı plağın dilini çözmekte, televizyonda siyah beyaz kareler aktıkça filmin ne anlattığı konusunda zorluk çekmekteler. Ama mesele burada sosyoloji değil, mesele farklı kuşakların birbirini anlamaması da değil, tam tersi Yeşilçam filmleri ve de o filmlerdeki şarkıların nasıl oluyor da farklı kuşakları bir araya getirdiği... Mesele burada. SAMİMİ FİLMLERİN ŞARKILARI Kalan Yapım, daha önce Birsen Özenen'in söylediği şarkıları Sahibinin Sesi adıyla yayınlamış ve o albüm piyasaya çıktığında bir de müjde vermişti: Yeşilçam Filmleri şarkılarını hazırlıyoruz. Verdikleri müjdeli haber gerçekliğe kavuştu ve Aşkın Kanunu ile Artık Sevmeyeceğim'den oluşan iki CD'lik albüm yayınlandı. Albümün yapımcısı Nilüfer Saltık, 40 yaşında olduğunu ama kızının da annesinin de o şarkıları bildiğini söylüyor. Saltık'a göre temel mesele, 'samimiyette' yatıyor. Sadri Alışık'ın Turist Ömer'i canlandırdığı, İzzet Günay'ın kalbinin fermanına söz geçiremeyip, Vesikali Yarim dediği Türkan Şoray'a tutkusunun altında yatan kavram hep samimiyet. Söz: Çiğdem Talu şarkıları albümünün hazırlanmasında da katkıları olan DJ ve yapımcı Hakan Eren'e göre de mesele samimiyette. Eren'e göre; popun elektronik altyapısı düşünüldüğünde, gençlere eski şarkılar saf geliyor. Yazar ve DJ, geçmişle bugün arasında bir kıyaslama yapmak istemese de o şarkılardaki samimi havanın hakkını teslim ediyor. Kısacası herkesin dilinde bir samimiyet meselesi var; sosyolojik vaka olan, ama ortada o havayı sonuna kadar tenefüs edebileceğiniz iki CD, iki CD'de yer alan 38 şarkı var.
NUH KÖKLÜ
|
|
|
|
|
|
|
|
|