|
|
|
Türkiye otomotivde AB ülkelerini solladı
AB ülkelerinin üretim artışı yüzde 1 azalırken Türkiye'de otomotiv üretimi yüzde 7 arttı.
Türkiye, otomotivde dev AB ülkelerini geride bıraktı. 2005 yılı itibariyle Türkiye, AB ülkeleri arasında toplam motorlu taşıt aracı ve kamyon üretiminde yedinci sırada, otomobil üretiminde dokuzuncu sırada yer aldı. Hafif ticari araç üretiminde üçüncü olan Türkiye, otobüs üretiminde birinciliği kimseye kaptırmadı. Dünya Otomotiv Sanayicileri Birliği'nin (OICA) küresel verilerine göre, 2005 yılında motorlu taşıt aracı üretimi, 2004 yılına göre yüzde 3.1 oranında artarak 66 milyon adet düzeyinde gerçekleşti. 2005 yılı motorlu taşıt aracı üretimi
AB (25) ülkelerinde yüzde 1 oranında azalırken, Orta ve Doğu Avrupa ülkelerinde yüzde 4, Kuzey Amerika'da yüzde 2 Güney Amerika'da yüzde 12, Asya-Okyanusya'da yüzde 6 ve Afrika'da yüzde 24 oranında arttı. Üretim artışında da Türkiye yüzde 7 ile bir çok bölgeyi solladı. Dünya motorlu taşıt aracı üretiminde, ABD 11.9 milyon üretimi ile birinci sırada yer alırken, ikinci sırada 10.7 milyon adetlik üretimi ile Japonya ve üçüncü sırada ise 5.7 milyon adetlik üretimi ile Almanya'nın bulunduğu görülüyor. Çin, 5.7 milyon adetlik üretimi ile Güney Kore'nin önünde yer aldı. Türkiye, dünya üretiminde 879 bin adet ile İran, Polonya ve Çek Cumhuriyeti'nin önünde, 17'nci sırada bulunuyor. OICA verilerine göre, dünya ticari araç üretimi yüzde 3 oranında artarak 20.5 milyon adete, otomobil üretimi de aynı oranda artarak 46 milyon adete yükseldi. Toplam motorlu taşıt aracı ihracatı 26.9 milyon adet düzeyinde gerçekleşti.
İLK 10 ÜRETİCİ 2005 yılında ilk 10 sırada yer alan firmalar ve üretim adetlerinin sırasıyla; 9 milyon adet ile GM, 7.3 milyon adet ile Toyota, 6.4 milyon adet ile Ford, 5.2 milyon adet ile Volkswagen, 4.6 milyon adet ile DaimlerChrysler, 3.5 milyon adet ile Nissan, 3.4 milyon adet ile Honda, 3.3 milyon adet ile PSA-Peugeot-Citroen, 3 milyon adet ile Hyundai ve 2.6 milyon adet ile Reanult oldu.
|