|
|
|
|
|
Nasıl yelken basıyor?
|
|
Yelkenler uçak kanadı formundaki direğin içinden çıkarak yatay serenler arasına açılıyor. Her direkte altı seren ve beş parça yelken var. Yelkenlerin parçalı olması sert havalarda bir kısmının toplanmasına da imkân veriyor. Direklerin kendi eksenleri etrafındaki dönüşleri hidrolik basıncıyla yelkenlerin sistemleri ise elektrikle çalışıyor. Camadan yani yelken küçültme yok. Yelken alanı sadece yelken sayısı eksilterek küçültülebiliyor. Direklerin çarmıh gibi, gurcata gibi destek alıp güçleneceği noktalar yok. Üstüne üstlük kendi ekseni etrafında döndüğü için bir yere sabitlenemiyor da... Yapılan düzenek bir yerden destek almayacak, kendi ekseni etrafında dönecek, bu da yetmemiş gibi, yelken de bu direğin içinden çıkacak şekilde düzenlenmiş. Yani direğin içinde bir de yelken saracak, yelken basacak sistemler çalışıyor. Üstelik direklerin uzunluğu da 58 metre.
|
|
|
|
|
|
|
|
|