kapat
   
SABAH Gazetesi
 
   Dünya Kupası
   Son Dakika
   News in English
   Yazarlar
   Günün İçinden
   Ekonomi
   Gündem
   Siyaset
   Dünya
   Spor
   Hava Durumu
   Sarı Sayfalar
   Ana Sayfa
   Dosyalar
   Teknoloji
   Emlak
   Otomobil
   Detaylı Arama
   Arşiv
   Etkinlikler
   Günaydın
   Televizyon
   Astroloji
   Magazin
   Sağlık
   Kültür Sanat
   Turizm Rehberi
   Cuma
   Cumartesi
   Pazar Sabah
   İşte İnsan
   Sinema
   20. YILA ÖZEL
   Çizerler
Bizimcity
Sizinkiler
emedya.sabah.com.tr
Google
Google Arama
 
Her yaşın güzelliği
Her yaşın güzelliği
"O hep değişti, değiştirdi"

Hep aynı ama bambaşka biri

Ajda Pekkan yeni albümüyle birlikte her zamanki gibi, görünümünü değiştirdi. Öte yandan, yıllar geçse de hiç değişmiyor o. Belki böyle olmasa onu estetik ameliyatlarıyla değil, güzelim şarkılarıyla anacağız.


Her yaşın güzelliği

Ajda Pekkan, bir şarkısında, "Her yaşın ayrı bir güzelliği var," dese de buna pek inanmıyor galiba. Oysa şu olgun yaşında, gençliğindeki kadar iyi bir şarkıcı ve daha hoş bir insan. Biri ona, "Bırak varsın geçsin yıllar, bitsin artık bu korkular," dese fena mı olur?.

Ajda Pekkan yıllardır hayatımızda. 60'larda Ayten Alpman, Erol Pekcan gibi önemli müzisyenlerin sahne aldığı, İlham Gencer'in Çatı kulübünde söylemiş. Gönlü müzikteymiş ama 1963'te, zamanın ünlü dergisi Ses'in artist yarışmasına katılıp kazanmış. Erkeklerde birinci Ediz Hun, Hülya Koçyiğit ise onun ardından ikinci. Böyle iddialı bir yarışma yani. Birkaç film de çekti ama esas olarak Türkiye'nin en iyi şarkıcılarından bir oi. Türkçe popun en güzel şarkılarını onun sesinden dinledik; aklıma hemen Şehrazat'ın, Yaz Yaz Yaz'ı geliyor. Ayrıca Türkçe okuduğu birçok yabancı şarkıyı aslından daha iyi yorumladığı vakidir; Mario Geosy Capuano'nun bestesi Uykusuz Her Gece, örneğin. Ve tabii efsanevi I Will Survive'ın Türkçesi; Bambaşka Biri. Bu parçaları bu kadar gerçek ve iyi şarkılar haline getiren önce Ülkü Aker'in ama sonra ve daha önemlisi Fikret Şenes'in yazdığı sözler muhakkak ki. Ama o da hepsini hakkını vererek okudu, hayatımıza soktu. Uzun yıllar, Kimler Geldi Kimler Geçti mal edildi ona en çok. Cazibeli her kadına yakıştırılan, onun da kendine gayet güzel yakıştırdığı çapkınlığı yüzünden belki. Ajda Pekkan, özel hayatı ve özel hayatın nasıl yaşanması gerektiğiyle ilgili fikirleri konusunda hiçbir zaman ikiyüzlü olmadı. Bütün 'sanatçı'ların, hiç olmazsa 'nişan' yapma zorunluluğu hissettiği günlerde, sevdiğiyle birlikte olmak için formalitelere girme zorunluluğunu eleştirdi, örneğin. Çok evlendi, çok sevgilisi oldu ama belki de, "Arkanı dön ve çık," derken bu kadar inandırıcı olmasının sebebi budur.

BARDAĞI BİLE VAR
Bir kadın için bir erkeğe kapıyı göstermek sadece duygusal olarak değil, maddi olarak da zor bir iş çünkü kadınlar, dünyanın her yerinde her şeyden önce ev kadını olmak zorunda, erkeklerden daha az kazanıyor ve ayrılıklarda çocukların bakımı onlara kalıyor. Bir kadın bir erkeği terkedecekse, bu şarkının İngilizcesi de, Türkçesi de güç verir ona. Ama Batı kültürünün bulaştığı her yerde, eşcinsellerin en sevdiği, şimdilerde moda olan terimle, kült parçaları oldu bu. Ajda Pekkan için geylerin en sevdiği şarkıcı denmesinin bir sebebi de bu parçayı bu kadar iyi söylemesi olabilir. Lambda'dan Bawer ise bu kanıyı paylaşmıyor, "Hayatımda hiç ajdacı olmadım. Ajda fanı gibi davranmadım, davranamadım. Geyler Ajda sever atasözü bence yaratılmaya çalışılan gey prototipin ürünü. Çevremde Yıldız, Hande, Sezenci çok ama Ajdacı sadece gey sitelerinde ve forumlarında var. Bir de Ajda'nın zengin gey dostları nedeniyle de bu tip yargılar oluştu gibi geliyor. Ajda'nın bardağı belki ama Pekkan'ı hayır," diyor. İnce belli ama biraz irice ajda çay bardaklarını hatırladınız değil mi? Müzik eleştirmeni Naim Dilmener de benzer görüşte; "Pekkan'ın mail gruplarında ortaya atıldı bu konu ilk. Ya da ben ilk orada duydumokudum. Açık Radyo'daki Dünya Dönüyor programıma ve Babylon'daki Dünden Bugüne Pop gecelerime gelen Ajda Pekkan isteklerinin çokluğuna- yoğunluğuna (yani bu şarkıları isteyenlerin çeşitliliğine) göre söylersem, bu 'teori' biraz zorlama. Ama şu çağda asıl 'zorlama' (ya da 'dayatma') da galiba bu 'bakış'ın bizzat kendisi. Yani 'insan'a bakarken hâlâ bu tür bir 'çerçeve'den bakılabilmesi." Bir yandan da, Ajda Pekkan kadar fiziğini değiştirebilmiş birisinin en azından travesti ve transsüksüllere ümit vermesi akla yakın geliyor. Fakat onun kadar iyi bir şarkıcının estetik ameliyatlarıyla anılması kendisinin kendisine ve bizim ona yaptığımız büyük bir haksızlık. Daha yirmili yaşlarında, sahneye falan çıkmadıkları halde birkaç defa bıçak, sayısız kere de enjeksiyon altına yatanlar, fön makinesine diyalizmişçesine bağımlı olanlar onun yaşına geldiklerinde ne yapacaklar acaba? Hem bir biçimde hep sade oldu Ajda Pekkan. Hep biraz 'Parisienne', özenilmiş ama abartılmamış bir şıklık. Dansı, özellikle göbek atması Nesrin Topkapı'dan ders almış Batılı kadınları andırır; hoca iyi ama işte, kalça bölgesi, çocuklukta ya da genetik olarak elde edilen o kıvraklığa sahip değil. Bir ara nedense moda olan, yabancı aksanlı Türkçe'yi o kadar iyi kıvırmasının sebebi bu Batılı hal olmalı; ne de olsa babası deniz binbaşısı, muasır Batı medeniyetiyle olan bağlarımızı askerlere emanet değil mi?

SADECE ŞARKI SÖYLESE...
Gençken konuşmakla arası hiç iyi olmadı. O kadar ki, birçok gazeteci, örneğin Yalçın Pekşen, onu saçmalatarak ün yaptılar. Ama artık öyle değil. Dünyayı olgun bir kadının gözleriyle görmeyi, kendisiyle alay etmeyi, Türkçe konuşurken biraz olsun Türkçe kelimelere başvurmayı öğrendi. Hep biraz başka biriydi, şimdi gerçekten bambaşka biri. Ve en önemlisi; şarkı söylemeyi bıraksa bile şarkıları yanımızda kalacak. Birine kapıyı gösterirken, geçmiş aşkları anarken, palavralara gülüp geçerken, hür doğduğumuza göre hür yaşamamız gerektiğini farkederken... Daha ne olsun?

AYŞE DÜZKAN

DİĞER GÜNCEL HABERLERİ
 Kanyon kompleksi...
 B planı olarak, üst örtü tasarlanmış
 İstanbul'da tarihi dostluk buluşması
 Ahmedinecad'ın sarayında...
 Bir arada yaşamı savunalım
 Yaşlanamamanın dayanılmaz ağırlığı
 Latife Hanım'ı Avrupa gördü
 'Tekrar hayata gelsem yine ruhani biri olurum'
 En 'baba' prens
 Bilinmeyen tiyatrolar
 İz'in yeni sayısı
 'İslam zinaya karşı dört evlilik vermiş'
 Suların üzerinde uçan bir peri kızı gibi Julie
 'Evlat acısı hiç dinmiyor'
 'Rodin'in ömrüne bir aşk sığmazdı ki...'
 'Aslında ilk kez bütçe yapmak zorunda kaldım'
 Almanya'nın korkulu yarısı: Doğu
 Kendine de hapsolmamak için
 Gözlerinde açlığın imzasını taşımak
    Pazar Sabah Yazarlar
  » Güncel
    Hobi
    Röportaj
    Gurme
    İyi Yaşa
BALÇİÇEK PAMİR
Sevgili Ece yalan söylüyorsun. Ne amcası?
Manken Ece...
ÖNCEL ÖZİÇER
'Fazla para adamı bozar'
Böyle dedi, kabakçı adam.
REFİK DURBAŞ
Ayasofya, masal kitaplarına sığmaz
İstanbul Büyükşehir...
MEHMET ALTAN
Ahmedinecad'ın sarayında...
Ahmedinecad'ın çalışma...
ERDAL ŞAFAK
En 'baba' prens
Avrupa'nın en eski kraliyet ailelerinden...
'Voleybol sahası şov yerimiz'
'Voleybol sahası şov yerimiz'
Voleybol dünyasının genç yıldızları olan Naz Aydemir ve Neriman...
İş çıkışı fotoğraf kursu
İş çıkışı fotoğraf kursu
Fotoğraf sanatıyla ilgilenmek isteyip de zaman bulamayanlar için...
Yaz aylarının leziz dumanı
Balkondan ormana, terastan bahçeye sosyal yakınlaşmalara da fırsat tanıyan...
 
    Günün İçinden | Yazarlar | Ekonomi | Gündem | Siyaset | Dünya | Televizyon | Hava Durumu
Spor | Günaydın | Kapak Güzeli | Astroloji | Magazin | Sağlık | Bizim City | Çizerler
Cumartesi | Aktüel Pazar | Sarı Sayfalar | Otomobil | Dosyalar
   
    Copyright © 2003, 2004 - Tüm hakları saklıdır.
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.