|
|
|
|
'Otomofiller' Ege'de uçtu gitti
Dokuzuncusu düzenlenen Batı Anadolu Otomobil Rallisi'ne, 44 'eski' otomobil katıldı. Bergama ve Şirince yollarında geçen yarışları, köylüler de ilgiyle izledi.
Aç güzelim saçını rüzgâr uçursun
Klasik otomobil aşkı başkadır... Bu yıl dokuzuncusu düzenlenen Batı Anadolu Otomobil Rallisi de bu aşkın bir ürünü.
İflah olmaz bir otomobil tutkunu olmak, iflah olmaz bir GS veya FB taraftarı olmak gibidir. Çok kalabalık bir partide, yoğun çalışılan bir ofiste ya da sereserpe bir havuz kenarında güneşlenirken etrafınızda otomobil fanatiği olup olmadığını anlayabilirsiniz. Otomobil seven biri için, gözlerini dikip uzun uzun tamponunu, jantlarını, farlarını incelediği otomobilin markasının modelinin hiçbir önemi yoktur. Renk filan gibi saçma kriterler ise hiçbir zaman gönül kubbesinde yer almamıştır bile. Onun zaman geçirmesi için dört tekerlek ve bir direksiyon yeterlidir. Ancak klasik otomobil aşkı biraz farklıdır. Klasik sayılan bir modele sahip olabilmek, onunla uyum içinde yaşamayı başarmak kolay bir etkinlik değildir. İki hafta önce birkaç günü, Türkiye Klasik Otomobil Kulübü üyeleriyle İzmir'in keyifli yollarında geçirdim. Bu yıl dokuzuncusu düzenlenen Batı Anadolu Klasik Otomobil Rallisi'ne katıldım. Şanslıydım, çünkü yarışın ilk günü 1938 model bir BMW 328 kullanma şansına eriştim.
ZAMANLAMA ÖNEMLİ Klasik otomobil sahibi olup bir de bununla yarışa katılmak çok eğlenceli. Ülkemizdeki bu yarışlarda süratten çok, belirlenen bir noktaya tam belirlenen saat ve dakikada varılması mantığı üzerine yapılıyor. Kontrol noktasına erken veya geç geldiğiniz her saniye ceza puanı alıyorsunuz. Durum böyle olunca da özel sürücülük yetenekleri gerektirmeden, klasik bir otomobil ile dünyanın en güzel manzaralı yollarında seyir keyfi yaşayabiliyorsunuz. Kulüp üyeleri neredeyse her yaş ve gelir grubundan... 1979 ve daha önceki bir tarihte üretilmiş, fabrika üretim standartlarına sahip herhangi bir otomobil ile kulübe üye olup bu tür etkinliklere katılabiliyorsunuz. Bu yıl 44 farklı otomobil start aldı. Yarış sabahı kahvaltıda ekipler arasında şöyle diyaloglar vardı: "Ağabey benimki sabah çalışmak istemedi. Motoru kontrol ettim, bir şey yok. Hadi kızım, dedim kontağa bastım, bir iki ofladı sonra çalıştı sağ olsun!" Ralli'nin ilk gün güzergâhı Bergama'ydı. Bergama yolunda özellikle geçtiğimiz köylerdeki insanların şaşkınlıkları görmeye değerdi. Öğle yemeği molasının ardından tarihi Akropol'e çıkan klasikler çok klişe de olsa gerçekten renkli görüntülere imza attılar. İkinci gün güzergâhı ise Şirince'ydi. Ancak benim ilk gün takıldığım otomobilin üstünü kapatmak için üç gün üç gece uğraşmak gerektiğinden, güneş çarpması nedeniyle ertesi günkü ayağa katılamadım. Yarışta genel klasman sonuçları şöyle oldu:
Genel klasman 1. Aylin-Serkan Sorguç 2002 BMW - 1973 2. Çağla Üçer-Derya Karaköse Mercedes 250c-1972 3. Demir-Durgut Berberoğlu 2002 BMW-1972
|
|
|
|
|
|
|
|
|