Türk perakendecisinin yeni gözdesi Mısır'a Damat Tween, ADV de mağaza açtı. Hedef, 11 Eylül'ün ardından ABD'ye gidemeyen zengin Araplar ve mağaza sayısını 15'e çıkarmak....
Mısır, enerji ve işçilik maliyeti avantajlarıyla Türk üreticisinin ardından Türk perakendecisinin de gözdesi oldu. Beymen, Sarar ve İstikbal'den sonra Damat Tween, ADV de Mısır'ın İskenderiye kentinde mağaza açtı. 11 Eylül'den sonra ABD ve Avrupa'ya gidemeyen zengin Arapların Beyrut'tan sonra alışveriş için gittikleri ikinci destinasyon olan İskenderiye'de açtığı mağazadan ilk yıl 1 milyon dolar ciro hedefliyor.
600 BİN DOLARLIK YATIRIM 600 bin dolarlık yatırımla 300 metrekare büyüklüğünde olan mağaza grubun yurtdışındaki 34'üncü
mağazası oldu. Damat Tween, ADV markalarının sahibi Orka Group, Mısır'daki mağazalaşma çalışmalarını daha çok plastik gibi farklı sanayi kollarında faaliyet gösteren Cougar Group'a emanet etti. İki yıl önce grup bünyesindeki markaların satışına başlayan Cougar Group istenilen satış performansına ulaşmasının ardından Damat Tween, ADV markalarının franchise'ını da aldı. Orka Group Yönetim Kurulu Başkanı Süleyman Orakçıoğlu Mısır'da hedeflerinin 5 yılda 15 mağaza açmak olduğunu söyledi.
İŞÇİ MALİYETİ YARI YARIYA Üreticilere verilen teşviklerle Mısır'ın tekstilcilerin yeni üretim merkezi olduğunu kaydeden Orakçıoğlu, "Mısır'da 3-3.5 milyon dolar ciro rakamına ulaştığımızda burada üretim yapmayı gündemimize alabiliriz. Bizde 8 sent olan enerji maliyeti burada 3.5 sent" dedi. Doğu'nun Paris'i Beyrut'a 12 yıl önce gittiklerini belirten Orakçıoğlu "Beyrut, Ortadoğu'da hazır giyim ve modada trendleri belirliyor. Bu nedenle orada başarılı olan marka bütün Ortadoğu'da başarıyı yakalar. 1.5 milyon nufüslu Beyrut'ta 2.5 milyon dolar ciro yapıyoruz. Bütün Ortadoğu'daki zengin tüketiciler önce oradaki mağazalara gidip bakıyor" diye konuştu.