Kozmetiksektörünün yerli markası Bioder, Lübnan'- da dağıtım anlaşması yaparak yurtdışına ilk adımı attı. Tüy azaltıcı krem ile bu pazara giren şirket 8 ülkede daha dağıtım anlaşması yapmak üzere olduğunu açıkladı. Bioder Başkanı Cihat Dündar, "Avustralya'dan Çin'e kadar Bioder'i her yere götüreceğiz. Amacımız Bioder'i dünya kozmetik pazarında global marka yapabilmek" dedi. Macromed adlı Beyrutlu deneyimli ilaç ve kozmetik firmasıyla distribütörlük anlaşması imzalayan Bioder, böylece ürünlerinin Lübnan genelindeki 1500 eczanede satılmasını
sağladı. Dündar; bundan sonra sırasıyla tüm Arap dünyasına, Orta Asya'ya, Yeni Zelanda ve Avustralya'ya kadar distribütörlükler ağıyla yayılacaklarını söyledi. Avrupa'ya Bulgaristan aracılığıyla açılmayı planladıklarını kaydeden Dündar, şu bilgileri verdi: "Lübnan'la birlikte Bulgaristan, Azerbaycan, Avustralya ve Yeni Zelanda'da sağlık bakanlıklarından gerekli satış için ruhsatlarımızı aldık. Bu ülkelere satışlarımız başladı. İran, Çin, Rusya ve diğer Türk Cumhuriyetlerinde ise gerekli izinleri bekliyoruz. Bugün ilk basın lansmanımızı Lübnan'da yapıyoruz. Bundan sonra distribütörlük zincirimize eklenen diğer ülkelerde de tanıtım lansmanlarımızı yaparak hızla global pazarlardaki yerimizi alacağız.
PAZARIN % 80'İ YABANCI Türkiye kozmetik pazarının büyüklüğünün 1,5 milyar dolar düzeyinde olduğuna dikkat çeken Cihat Dündar, bu rakamın da yüzde 80 cirosunu Avrupalı yabancı şirketlerden yapılan ithal ürünlerin oluşturduğunu bildirdi. Dündar, kendilerinin yerli marka olarak Türk üniversiteleriyle işbirliği yaptıklarını anlattı.