|
|
Futbol oynamak için ayak yeter mi?
Show TV'de yayınlanan 'Pepsi World Challenge' programını büyük bir keyifle izliyorum. Sadece futbola ilgi duyduğum için değil, bu program futbolun eskisi gibi sadece ayak topu olmadığını en bilimsel ve gerçek verileriyle ortaya koyduğu için... World Challenge, ülkelerden ikişer kişilik ekipler halinde seçilen yetenekli genç futbolcuları, ünlü oyuncularla tanıştırmak, onların bilgi, beceri ve deneyimlerinden yararlandırmak, gençlerin futbol vizyonunu geliştirmek için düzenlenen bir organizasyon. 11 ülke arasında Türkiye'yi birbirinden yetenekli ve sempatik iki gencimiz temsil ediyor.
KENDİLERİNİ ANLATTILAR Bu haftanın görev alanı Londra'ydı. Arsenal'in ünlü Fransız futbolcusu Thierry Henry, gençleri ağırladı. Haftanın yarışması ise futbol yeteneği, tekniği ya da taktik bilgisine dayanmıyordu. Ekiplere "Bir çocuğu futbol oynamaya teşvik etmek için nasıl bir afiş hazırlarsınız?" diye sorulmuştu. Gençler tanıtım konseptlerini hazırlayacak, deneyimli reklamcıların yardımıyla kendi slogan ve afişlerini yaratacak, Thierry Henry'nin değerlendirmesi sonucu birinci olan ekibin afişi ise Kahire sokaklarına asılacaktı. Ayrıca ekip, bu başarısından dolayı 11 puanla ödüllendirilecekti. Arjantinliler "Yalnızken ben bir hiçim" sloganıyla futbolun takım ruhunu vurguladılar. Bahreynli gençler de "Tek futbol topu, dünya dolusu arkadaş" konseptiyle futbolun yeni dostluklara vesile olduğunu anlatmak istediler. İngilizler, bir şutta duvarları yıkan genç futbolcu görüntüsünün altına "Evde durma, çık oyna" sloganını iliştirdiler. Brezilyalılar, kendilerinden beklendiği gibi futbolun ruhunu öne koyup, "Gerçekten oyna" sloganıyla bir afiş hazırladılar. Bizim gençler ise Henry'yi, penaltı atmaya hazırlanırken resmedip, altına da "Bu siz olabilirsiniz" sloganını yazdılar. Aslında her ülke, sloganıyla kendi sosyal alışkanlıklarını ve dünya görüşünü yansıtıyor gibiydi. Bizim gençler dönüp, dolaşıp, konuyu yabancı hayranlığına bağlamayı başarmıştı. (!) Ekibimiz bu performansıyla sondan üçüncü oldu. Sanırım Henry, kendi resmini kullanan bizim gençleri biraz yağcı bulmuştu. Ama beğenmeme gerekçesini farklı bir şekilde açıkladı. "Penaltı atmak çok stresli bir andır. Bazı ünlü futbolcular yıllar sonra bile bu durumda olmak istemezler" dedi. Aklıma İtalyanlar'ın kaptanı Baggio'nun finalde penaltı kaçırdığı ve yıkıldığı o unutulmaz an geldi. Henry haklıydı. Brezilyalılar ise sonuncu sırada yer aldı. Peki birinciliği kim mi kazandı? "Futbolca biliyor musun? Dünya bu dili konuşuyor" diyen Suudi Arabistanlı gençler... Henry'yi en çok etkileyen işte bu afiş oldu.
NİYE REKLAMCI OLSUNLAR? Peki bir futbolcunun aynı zamanda iyi reklamcı olması ve bir reklam ajansı yöneticisi gibi düşünmesi neden gerekli? Kendi kendime sorduğum bu soru üzerine biraz kafa yorunca, aşağıdaki maddelere ulaştım: 1. Beckham denilince aklınıza önce bir futbolcu mu yoksa bir reklam yıldızı mı geliyor? Sanırım her ikisi birden, değil mi? 2. Futbolda başarıya ulaşmak için yetenek kadar, yeteneği pazarlamak da gerekli. 3. Saha içindeki futbol, şirketlerin rekabetine benziyor. Kim elindekini daha öne koyar, daha iyi zamanlama yapar ve rakiplerine göre strateji belirleyip, en iyi çalımı atarsa o kazanır. 4. Bir futbolcu saha içinde ve dışında kendini ifade edebilmek için bir reklam spotu kadar net, etkili ve kolay anlaşılır olmalıdır. 5. Futbol asla sadece futbol değildir!
|