|
|
|
Televizyon satışlarına ''Dünya Kupası'' dopingi
9 Haziran'da başlayacak ''2006 Dünya Kupası'' öncesinde, televizyon satışlarında yüzde 30 oranında artış olduğu bildirildi.
Bursa Dayanıklı Tüketim Malları ve Beyaz Eşya Satıcıları Derneği (BURBED) Başkanı Lütfi Ulukardeşler, AA muhabirine yaptığı açıklamada, yaklaşan Dünya Kupası'nın televizyon satışlarına olumlu etki ettiği, satışlarda büyük bir artış yaşandığını söyledi.
Her firmanın kendisi özel bir ''Dünya Kupası Kampanyası'' başlattığını, bankaların da satışlara yönelik teşvik kampanyaları hazırladığını belirten Ulukardeşler,
televizyon satışlarında kredi kartlarına 18 aya kadar taksit yapılabildiğini ve bu ödeme koşulunun müşterilere oldukça cazip geldiğini kaydetti.
Ulukardeşler, en çok plazma ve ''LCD'' televizyonların ilgi gördüğünü ifade ederek, ''Televizyon dünyasında, Dünya Kupası hareketliliği yaşanıyor. Şu anda TV satışlarında bizleri sevindiren bir artış var. Satışlar yüzde 30'un üzerinde arttı. Son haftaya girildiğinde satışların daha da artmasını bekliyoruz'' dedi.
EVLERDE İKİNCİ TELEVİZYON HAZIRLIĞI
Kadınların, erkeklere göre, futbola karşı daha az ilgi duyması nedeniyle, ev ortamında maç izlemenin bazen sorun haline gelebildiğini ifade eden Ulukardeşler, ''Dünya Kupası'na sayılı günler kala, aile içinde futbol izlemenin sorun yaratmaması için, evlerde ikinci televizyon hazırlığı başladı, bu da bizim satışlarımıza yansıdı'' dedi.
''TÜRK MİLLİ TAKIMI OLSAYDI DAHA FARKLI OLURDU''
Ulukardeşler, Türk Milli Takımı'nın üçünücü olduğu 2002 Dünya Kupası öncesinde televizyon satışlarının, bugünkü satışlara göre çok fazla olduğunu kaydederek, şunları söyledi:
''Şimdiki canlılık, 2002 Dünya Kupası öncesinde de olmuştu. Ancak, o zaman piyasa daha da hareketlenmişti. Satışlar, yüzde 50'inin üzerine çıkmıştı. 2006 kupasında da Türk Milli Takımı olsaydı durum daha farklı olurdu. Ancak bu yılki satışlar da, televizyon üreticileri ve satıcılarının yüzünü güldürdü.''
(AA)
|