|
|
|
|
CHP'den "Hızlı trenin fiyatı niye arttı?" sorusu
CHP Eskişehir Milletvekili Mehmet Vedat Yücesan, Ankara-İstanbul Hızlı Tren Projesi'nin, 459 milyon avroolarak belirlenen Eskişehir-Esenkent arasını kapsayan 1. etap sözleşmebedelinin 629 milyon avroya yükselmesinin nedenini sordu.
Yücesan, Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım'ın yanıtlaması istemiyleTBMM Başkanlığına sunduğu soru önergesinde, Türkiye'nin en büyük iki kenti Ankara-İstanbul arasındaki seyahat süresini azaltmayı amaçlayan projenin, 206 kilometrelik Eskişehir-Esenkent arasını kapsayan 1. etapsözleşme bedelinin, sigorta primi dahil
olmak üzere toplam 459 milyon avro olarak belirlendiğini hatırlattı.
Ancak projenin 1. etap maliyetinin, keşif artışlarıyla birlikte yaklaşık 629 milyon avroya çıktığını kaydeden Yücesan, bunun nedenlerinin açıklanmasını istedi.
Bu durumun, Ulaştırma Bakanlığının, ''Hızlı Tren Projesi'yle Ankara-İstanbul arasındaki seyahat süresini düşük yatırım bedeliyle azaltma'' amacına ters düşüp düşmediğinin açıklanmasını isteyen CHP'liYücesan, önergesinde, ''Hızlı Tren Projesi'nin maliyetinin, tahmin edilen bedelden ne kadar fazla gerçekleşmesi beklenmektedir?'' sorusunu yöneltti.
ANKARA'NIN AMBLEMİ
CHP Ankara Milletvekili Yakup Kepenek de İçişleri Bakanı Abdülkadir Aksu'nun yanıtlaması istemiyle sunduğu soru önergesinde, Ankara'nın amblemini gündeme getirdi.
Halen kullanılan amblemin, 2001 yılında uzun bir hukuk sürecinin ardından iptal edildiğini hatırlatan Kepenek, Danıştay 8. Dairesinin ise Ankara Büyükşehir Belediyesinin ''iptal kararının bozulması'' istemini 2 Nisan 2002 tarihinde reddettiğini kaydetti.
Başkent'te halen bu amblemin kullanılmasının hangi kararlara dayandığını öğrenmek isteyen CHP'li Kepenek, önergesinde şu soruları sordu:
''Yıllarca hiçbir yasal dayanağı olmadan söz konusu amblemin kullanılması nedeniyle, Ankara Büyükşehir Belediye Başkanı İ. Melih Gökçek hakkında herhangi bir soruşturma açılmış ve işlem yapılmış mıdır? Amblem sorunuyla ilgili olarak yargı süreci devam etmekte midir?''
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|