kapat
   
SABAH Gazetesi
 
   News in English
   Son Dakika
   Yazarlar
   Günün İçinden
   Ekonomi
   Gündem
   Siyaset
   Dünya
   Spor
   Hava Durumu
   Sarı Sayfalar
   Ana Sayfa
   Dosyalar
   Teknoloji
   Emlak
   Otomobil
   Detaylı Arama
   Arşiv
   Etkinlikler
  » Günaydın
   Televizyon
   Astroloji
   Magazin
   Sağlık
   Cuma
   Cumartesi
   Pazar Sabah
   İşte İnsan
   Sinema
   20. YILA ÖZEL
   Turizm Rehberi
   Çizerler
Bizimcity
Sizinkiler
emedya.sabah.com.tr
Google
Google Arama
 
Bu kentin trafik sorunu 3 senede çözülür!
Bu kentin trafik sorunu 3 senede çözülür!

Türkiye Bilgisayar Mühendisleri ve Programcıları Derneği'ne göre İstanbul'un trafik sorunu otomasyon sistemi ile üç yılda çözülür. Dernek Başkanı Yılmaz Sönmez: Çözüm yol ve kavşak yapmak değil! Devlet daireleri şehir dışına taşınmalı, taksiler bir çağrı merkezinden yönetilmeli.

Trafiği, hareketli olan bir şeyin düzenlenmesine yarayan bir sistem olarak tanımlayan Türkiye Bilgisayar Mühendisleri ve Programcıları Derneği Başkanı Yılmaz Sönmez, İstanbul'da beş trafik olduğunu söylüyor: İnsan, araç, deniz, demiryolu ve havayolu... İstanbul'un bu özelliğiyle dünyadaki ender şehirlerden birisi olduğunu da dikkat çeken Sönmez, dernek olarak İstanbul trafiğini incelediklerini, sorunları ortaya koyduklarını ve bunlara çözüm ürettiklerini belirterek; "Çözümsüzlük diye bir şey yok. İstanbul'un trafik sorunu üç yılda çözümlenir" diyor. İşte Sönmez'in ağzından madde madde çözüm önerileri...

* İstanbul'un trafik sorunu inşaat ve kavşak projeleriyle çözülmez! Çözüm için otomasyon projelerine ihtiyacımız var. Dünyadaki trafik ile ilgili bütün projelerin temelinde bilgisayar ve otomasyon mühendisleri vardır. Biz de İstanbul'daki trafik sorununun çözümü için İETT otomasyonu ve akıllı duraklar, İDO otomasyon, araç takip otomasyon, otomasyonlu otoparklar ile taksi otomasyon ve güvenlik çağrı merkezi projeleriyle çözebiliriz. Bu sistemi kullanabilmemiz için mimarideki, otoparktaki, toplu taşıma araçlarındaki, servislerdeki ve devlet dairelerinin yerleşimindeki hatalı sistemlerin düzeltilmesi gerekiyor.

E5'E İKİ KATLI YOL OLUR
*
İstanbul'da 4 bin otobüs var. Hâlâ otobüs alınmaya çalışılıyor. Oysa otobüslerin doluluk oranı yüzde 46. Otomasyon sistemi ile hangi durakta hangi araca ne kadar yolcu bindiğini, hangi otobüsün hangi durakta olduğunu bilgisayarlar takip edecek. Boş olan otobüsü dolu olan yere gönderdiği zaman çözüm olacak.

* Hangi saatte kaç aracın geçtiğini hesaplamadan yol ve kavşak yapmak anlamsız. Şu anki sistemde yollar bu hesaplama yapılmadan inşa edilmiş. Dolayısıyla yollara çekemediği kadar araç yüklendiği için trafik oluyor. Biz yollara Kaliforniya ve Çin'deki gibi yolun ortasına gelecek şekilde apartman yol yapılmasını öneriyoruz. Yani E5'in ortasına birinci, ikinci kat şeklinde çok kısa şeklinde büyük yollar yapılabilir. Bu sayede Tuzla'dan girildiğinde Yeşilköy'e 10 dakikada varılabilir. Hatta mevcut köprülerin yanına ikinci bir köprü yapılabilir. Böylece hem İstanbul istimlak edilmemiş, hem de yerleşim yerleri bozulmamış olur ve altı ay da bu yapılabilir.

* İstanbul Büyükşehir Belediyesi'nin 2 bine yakın hazine yeri var. Bu arazilere asansör otoparklar yapılabilir. Belli bir miktar ödeyeceksiniz, İstanbul'un hangi yerine giderseniz gidin aracınızı bırakacaksınız, aracınız asansör sistemiyle park edilecek. İstanbul'un 33 ilçesine acilen en az 2 bin tane, yani 7.5 milyon metrekarelik otopark şart!

* Devlet daireleri 4.5 milyon insanı şehrin merkezine çekiyor. Bunların trafiğin yoğun olmadığı yerlere kaydırılması gerekiyor.

* İstanbul'da 19 bin taksi çalışıyor. Araştırmalara göre; trafiğin en yoğun saatlerinde bu taksilerin 4 bini yolcuyla, 15 bini ise yolcu aramak için ana arterlerde geziyor. Taksiler, bir çağrı merkezinden yönetilirse hem şehrin trafiğinde düzenli olarak çalışılabilir hem güvenlikleri sağlanır. Böylece 11 bin taksiyi trafikten çekebiliriz.

60 BİN SERVİS VAR
*
Bin 600 devlet kuruluşunun 60 bin servis otobüsü bulunuyor. Bu otobüsler sabah ve akşam saatlerinde iki köprüye 6.5 milyon insan yığıyor. Servis otobüslerine kendi bölgelerinin dışında güzergah verilmemesi gerekiyor. Bu da otomatikman 45 bin otobüsü boğazlardan çekmek demektir.

* Deniz taşımacılığını kullanan insanların sayısını artırmak için vapurlarla otobüslerin entegre çalışmaları gerekiyor. İstanbul sahil hattında 70 noktaya denizden ulaşım sağlanmalı. Bu 70 noktada otobüs durakları da olmalı. Böylece vapurdan inen kişi otobüsle evine gidebilir. Böylece şehrin ana arterlerindeki otobüsleri çekmiş olacağız.

PINAR ŞENGÜL Haber Merkezi

DİĞER GÜNAYDIN HABERLERİ
 Halk atv'yi 'en iyi ulusal kanal' seçti
 Herkes onları bağrına bastı
 Hem şarkı söyledi hem bağış topladı
 Üniversitelere rock baharı geldi
 Çekingen erkeklere internet hizmeti
 Fener'in zaferi
 Konservatuvarda tiyatro eğitimi kaç yıl olmalı?
 Roma ya da Kapadokya
 'Uçağı kaldırtmadık'
 Geleceğin yönetmenleri Ezel Akay'la buluştu
 Halas'ın İstanbul sefası
 Astroloji turu sizi bekliyor
 Emekçilerin sesi bu kez beyazperdeden yankılanacak
 40'ımdan sonra beni seksi buluyorlarsa tadını çıkarırım
 Kenan Doğulu'yu çok özlemişler
 Önemli Telefonlar
 Açık havada Çin yemeği keyfi
 Koton veya dantelli sutyende rahatlık önemli
 Lacoste yazlıkları çıkardı
 Günün fotoğrafları
 Erkeklere karşı zaafı var
 Ağaçtan düştü hastanede
 Yardım için bir aradalar
AYŞE ÖZYILMAZEL
Çıtırlar konseri bastı
'Koş, koş... Geç...
HAKAN & UTKU
Centilmen FB-GS diyalogları
- Abicim valla kutlarım...
AYŞE TÜTER
Keyifle okuyun, zevkle pişirin, afiyetle yiyin
Elbasan...
Talasemi beş yıl sonra Türkiye'den silinecek
Talasemi beş yıl sonra Türkiye'den silinecek
Ülkemizde şu an 4 bin 500 talasemi hastası var. Genellikle kıyı...
Meditasyon tek çıkış yolumdu
Meditasyon tek çıkış yolumdu
Geçen yıl eylül ayında kanser olduğum anlaşıldı. Ameliyat oldum ama...
Hızlı dede!
Hızlı dede!
Geçen hafta ilk torunu Ali Raif'i kucağına alan Akmerkez'in...
Kimse götürmemiş!
Kimse götürmemiş!
İki yıl önce hayata geçirdiği 'Siren Ertan İstanbul'...
 
    Günün İçinden | Yazarlar | Ekonomi | Gündem | Siyaset | Dünya | Televizyon | Hava Durumu
Spor | Günaydın | Kapak Güzeli | Astroloji | Magazin | Sağlık | Bizim City | Çizerler
Cumartesi | Aktüel Pazar | Sarı Sayfalar | Otomobil | Dosyalar
   
    Copyright © 2003, 2004 - Tüm hakları saklıdır.
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.