|
|
e-posta mucizesi!
Herkes kendi çapında birilerine yardım ediyor. Bir zamanlar 'hayır işleme', 'hayır duası alma', 'sevaba girme', 'yardım etme', hasenat' derlermiş. Şimdilerde bunun adına 'sosyal sorumluluk' deniyor. Adı ne olursa olsun araştırmalar ortaya koyuyor ki strateji doğru konur, iletişimi düzgün yapılırsa, hem herkes kazançlı çıkıyor, hem de hayır sahibinin itibarına önemli ölçüde katkı sağlanıyor. Geçen hafta dört farklı kişiden aynı e-postayı aldım. Başlık şuydu: BETA, kullanılmayan eski ayakkabıları sokak çocuklarına ulaştırmak üzere yenileyecek. BETA, 22 mağazasına gelen eski ayakkabıları yenileyecek ve Umut Çocukları Derneği işbirliği ile sokak çocuklarına ulaştıracak. Hem uzman olduğu alanı konuşturacak, hem de sosyal sorumluluğunu yerine getirecek. Daha ne olsun? Bu örnekte dikkatimi çeken BETA'nın tutarlı bir projeye imza atmasının yanı sıra kullandığı iletişim kanalı. Açıkçası ne gazetede, ne de televizyonda gördüm. Bildiğim, duyduğum tek kanal gelen epostalar. Bir kaç kişiye daha sordum. Onlar da gelen epostalar aracılığı ile haberdar olmuşlar. Halen en yaygın ve en etkili kanalın kulaktan kulağa (word of the mouth) olduğunu düşünürsek ikinci sıraya eposta mı yerleşiyor acaba? Bu arada hatırlatalım; bugün eski ayakkabıları BETA'ya götürmek için son gün!
|