|
|
|
|
|
|
Senaryodaki ilişkiyi set dışında yaşamalı
Yılların sanatçısı Kadir İnanır, oyunculuktaki başarısının sırrını, senaryodaki ilişkiyi set dışında da yaşamak olarak açıkladı: Baba-kızı oynayanlar, bütün gün baba-kız gibi yakın olmalı! İki aşığı oynayanların, nefesleri birbirine karışmalı!.
atv'de yayınlanan 'Azap Yolu' dizisinde eski filmlerinde olduğu gibi zalimlere karşı, mazlumların yanında yer alan ünlü sanatçı Kadir İnanır, oyunculuktaki başarısının sırrını; "Baba-kızı oynayanlar, bütün gün baba-kız gibi yakın olmalı! İki aşığı oynayanların, nefesleri birbirine karışmalı" sözleriyle açıkladı. Filmdeki ilişkiyi set dışında da yaşamak gerektiğini savunan İnanır, şimşekleri üzerine çekmemek için de "Aradaki ince nüansı kaçırmasınlar! Biz kimseye sevişin demiyoruz!" diyor.
SEVİŞİN DEMİYORUZ
* Oyuncu, karşısındakinin verdiği performansla daha fazla coşar. Biz Melisa (Sözen) ile baba-kız ilişkisini gerçek gibi yaşıyoruz. Bize karşıdan bakanlar baba-kız sanır. Baba-kızı oynayanlar, bütün gün babakız gibi yakın olmalı. İnandırıcılık, sette oluşturduğumuz sevgi yumağının bir yansıması. Bu, oyunculukta yıllardır savunduğum bir teknik. Karakterleri canlandıranlar birbirlerini beslemeli, sevgi yumağı oluşturmalı. Dünyanın en güzel aşk filmini çekerken, oyuncular olarak üretmeye çalıştığınız aşkın gerçek bir parçası olmazsanız ya da inandırıcı kılamazsanız olmaz.
* Böyle dediğimde de 'aşk filmi çeken herkes birbirine aşık mı olmalı?' diye kıyamet kopuyor. Ben bunu demiyorum. O aşkın sıcaklığını oluşturacak bireyler olacaksınız. Gerçek aşk yaşayın demiyoruz! Bunu oynayarak didaktik olarak yaşabilirsiniz.
* Oyuncular, birbirine ısınmalı, birbirini beslemeli. Hep yan yana olmalı, neredeyse nefesleri birbirine karışmalı! Bu ille de yanlış yere çekiliyor. Aradaki ince nüansı kaçırmasınlar! Biz kimseye 'sevişin' demiyoruz. Bunun ilişki yaşamakla ilgisi yok! Bizim başarılı olmuş aşk filmlerimiz var. O zaman dışarıdan bakanlar, 'bunlar birbirine gerçekten aşık' derlerdi.
İNANDIRICILIK ÖNEMLİ
* En büyük eksiğimiz dizide aşk olmaması. Bunu giderek oluşturacağız. Ama bu hikayenin bir parçası. Oynadığım karakterin başından önemli olaylar geçiyor. Aşka zamanı yok. Olursa inandırıcı olmaz. Aşk olmadığı için belki biraz daha az izleniyoruz. Ama kaliteyi ve inandırıcılığı etkilememek bizim için daha önemli.
* Vahşi zenginlerin zulmü, silah ve uyuşturucu kaçakçılığı bu ülkede olan şeyler. Hayat, namuslu ve dürüst insanların bunlarla olan savaşı değil mi! Ben de üç tane kadın, dört tane melekle film yapmayı bilirim...
BÜLENT İPEK MAGAZİN
|
|
|
|
|
|
|
|
|