Metro Group Türkiye'de büyümeye kararlı
Metro Group Türkiye temsilcisi Nurdan Tümbek Tekeoğlu, Metro C&C Türkiye Genel Müdürü Hakan Ergin ile MGB Turkey Genel Müdürü Zeki Anlağan ile Sabah Gazetesi'nde buluştuğumuz kahvaltıda Metro hipermarket ve perakendecilik sektörünün çalışmalarını değerlendirme fırsatı buldum. Metro Cash&Cary Türkiye Genel Müdürü Hakan Ergin Türkiye'de sadece perakende sektöründe faaliyette bulunmadıklarını, Türk üreticilerden sağlanan satın almalarla 600 milyon Euro'luk ihracat gerçekleştirdiklerini söyledi. Metro'nun uyguladığı sistemde, mal satan oligopolistik yapıda olan bazı büyük markaların satış koşullarından rahatsız olduklarını, buna karşı piyasaya yeni üretici firma ve özel marka (private label) kazandırdıklarını belirtti. Bu uygulama sayesinde ülkemizde üretim yapan ancak pazar bulamayan yeni üreticiler yaratılarak rekabetçi bir yapı kazandırıldığının altını çizdi. Metro'nun müşterilerine bir başka önemli hizmeti de, dünyanın en önemli markalarından Nine West, Nike, Adidas, Puma, gibi ayakkabı markaları ile bir çok ünlü tekstil markalarını da Metro mağazalarında çok uygun fiyatla sattıklarını söyledi. Türkiye'deki Nine West mağazalarında 200 YTL'ye satılan ayakkabıların Metro mağazalarında 110 YTL'ye, Nike, Puma ve Adidas mağazalarında 110 YTL'ye satılan ayakkabıların da 59 YTL'ye satıldığını belirtikten sonra şu değerlendirmede bulundu. Tüketiciye sunulan bu ucuz fiyatlar karşısında Bu markaların Türkiye temsilcilerinin 'paralel ithalat'ı önlemeye yönelik girişimlerde bulunduğunu da sözlerine ekledi.
Yasa tasarısına bakışları Metro Group, TBMM de bulunan Hipermarketler Yasa Tasarısı'nın bu şekli ile yasallaşması halinde ekonomiye negatif sonuçları olacağına inanıyor. Tasarıda hipermarketlerin pazar günleri kapalı olmasının öngörüldüğünü, ayrıca diğer mesai günlerine getirilen sınırlamalar sonucu hipermarketlerin işçi çıkaracağını belirttiler. Bunun yasallaşması halinde Metro olarak en az 300 işçi çıkaracaklarını, sektörde işten çıkarılacak işçi sayısının muhtemelen 3 bin ile 5 bin kişi arasında olacağı dile getirildi. Ayrıca bu yasada özel marka ürünlerin toplam satış içindeki payının yüzde 40'ı geçemeyeceği maddesi sıkıntı yaratabilir . Kendilerinde olmasa bile, IKEA gibi mağazalarda bunu nasıl sağlanabileceğini merak ettiklerini söyledi. Hipermarketler yasasının olumlu yönü hiç mi yok? Mesela bakkallar gibi bir sınıfı ortadan kaldıracak olmasının ekonomiye maliyeti olmayacak mı? Soruma verilen cevap şu oldu. Aslında Metro olarak satışlarımızın yüzde 40'ı bakkallaradır. Yani biz bakkala sıkıntı değil, aksine yararlı hizmet sunuyoruz. Bakkal esnafını büyük hipermarketler değil, mahalle aralarında açılan yerel marketler engel oluyor değerlendirmesinde bulundu.
Teknoloji marketleri de geliyor Metro Group bünyesinde yurt dışında faaliyette bulunan ve her türlü elektronik eşyanın satıldığı mağazalar zinciri Media markt / saturn de çok yakında Türkiye'ye geliyor. Türkiye'nin en büyük elektronik mağazaları zincirinin ilki Ümraniye'de IKEA karşısında açılması planlanan hedefleri arasında olduğu anlaşılıyor. Muhtemelen bunun karar Temmuz ayında Group'un İstanbaul'da yapacağı yönetim kurulu toplantısında karara bağlanacak.
|