|
|
|
|
|
|
Evler satıldı, şimdi yarış giydirmek için
2005 yılında satılan konut sayısı 1.3 milyona yükselince, sıra bu konutların döşenmesine geldi. 2006 yılıyla birlikte mobilya, PVC, halı gibi pazarlarda yüzde 40'lara varan büyüme yaşandı.
Türkiye genelinde 1 milyon 362 bin gayrimenkulün satıldığı 2005'te yapı ruhsatı verilen bina sayısı 106 bin 664, daire sayısı ise 511 bin 236 oldu. Yani satılan konutların yaklaşık üçte biri kadar da yeni konutun inşaatına başlandı. Türkiye İstatistik Kurumu'nun (TÜİK) verilerine göre, 2005 yılında 2004'e göre yapı ruhsatı verilen bina sayısında yüzde 41.3, değerinde yüzde 56.9, daire sayısında ise yüzde 54.7 oranında artış oldu. Aynı yıl yapı kullanım izni alan, yani inşaatı tamamlanıp oturulabilir hale gelen konut sayısı ise 61 bin olarak gerçekleşti. Durum böyle olunca, 2005 yılında alınan evleri döşeme hazırlıkları da başladı. 2006 yılınının ilk aylarıyla birlikte mobilya, PVC, halı gibi pazarlarda yüzde 30'lara varan büyüme yaşandı.
Üretim ve fiyat artıyor Hareketlenmenin en çok hissedilmeye başlandığı sektör olan mobilyada, TÜİK verilerine göre, bu yılın Mart ayında üretim bir önceki aya göre yüzde 42.3 oranında, bir önceki yılın ayın ayına göre ise yüzde 37.6 oranında arttı. Artış sadece üretimde değil, fiyatlarda da yaşandı. Mobilya, Şubat ayında balıkçılığın ardından en fazla fiyat artışı yaşanan kalem oldu. Bu dönemde, mobilya imalatı fiyatları bir önceki aya göre yüzde 3.02 oranında arttı. 2006 yılının kalanında da mobilya sektöründe rekabetin artması ve pazarın büyümeye devam etmesi bekleniyor.
3. büyük üretici olduk 6-9 Nisan tarihleri arasında Dünya Ticaret Merkezi'nde Pencer Fuarı'nı düzenleyen Esas Fuarcılık Genel Müdürü Ahmet Küçükkalfa, PVC pencere sektörünün geçen yıla oranla yüzde 30 büyüyerek 280 bin ton büyüklüğe ulaştığını belirtti. Sektörün 2 milyar dolarlık büyüklüğe sahip olduğuna dikkat çeken Küçükkalfa, "İnşaat sektöründeki canlanma PVC pencere sektörünün de var olan büyümesini daha da hızlandırdı" diye konuştu. Sektördeki ürün çeşitliliğinin de arttığına işaret eden Küçükkalfa, geçmişte yalnız beyaz olan PVC pencerelerin artık renkli ve çeşitli desenlerde hatta ahşap görünümlü olarak ve çeşitli fonksiyonlarda tüketiciye sunulduğunu kaydetti. Küçükkalfa, sektörün uluslararası arenada da önem kazandığını söylerken, bugün Türkiye'nin ABD ve Çin'den sonra dünyadaki 3'üncü büyük üretici olduğunu belirtti.
|
|
|
|
|
|
|
|
|