kapat
   
SABAH Gazetesi
 
   News in English
   Son Dakika
  » Yazarlar
   Günün İçinden
   Ekonomi
   Gündem
   Siyaset
   Dünya
   Spor
   Hava Durumu
   Sarı Sayfalar
   Ana Sayfa
   Dosyalar
   Teknoloji
   Emlak
   Otomobil
   Detaylı Arama
   Arşiv
   Etkinlikler
   Günaydın
   Televizyon
   Astroloji
   Magazin
   Sağlık
   Cuma
   Cumartesi
   Pazar Sabah
   İşte İnsan
   Sinema
   20. YILA ÖZEL
   Turizm Rehberi
   Çizerler
Bizimcity
Sizinkiler
emedya.sabah.com.tr
Google
Google Arama
 
Guntay Simsek @ SABAH
 

Havada tavuk muhabbeti

Bazı okuyucularım merakla soruyor;' Kuş gribi problemine havacılar ne derece duyarlı?' Soru sadece Türk Hava Yolları (THY) ve özel hava yollarını kapsamıyor. Türkiye çıkışlı tüm uçuşlarda, uçaklara yüklenen catering ürünleri içinde yer alan kanatlılardan elde edilen tüm yiyecekleri içeriyor.

MENÜDE KUŞ KRİZİ
Türkiye'de tüm hava yollarına yiyecek hizmeti veren Uçaklara Servis AŞ (USAŞ) ve Lufthansa Sancak Catering gibi dünyanın iki saygın kuruluşu var. Lufthansa Catering, uçaklara yiyecek/ içecek hizmeti veren dünyanın bir numaralı kuruluşu. Türkiye'deki pazar payı da yüzde 30'un üzerinde. Türkiye'de Sancak Catering'le ortak iş yapan kurumun başında bir Alman yönetici var ve oldukça disiplinli çalışıyorlar. Kesinlikle şüpheye mahal bırakmıyorlar. Türkiye'deki havayollarına ve ülkemize seferi bulunan şirketlere hizmet veren diğer kuruluş ise USAŞ. Yaklaşık 16 yıl önce özelleşen USAŞ'ın içinde bulunduğu yabancı iştirak de alanında dünyanın sayılı şirketlerden, ilk üçü paylaşanlardan birisi. Başta THY olmak üzere bir çok havayolu USAŞ'tan ikram hizmeti alıyor. Ve 'Kuş Gribi' sebebiyle havada kanatlılardan uzak durmanın bir anlamı bulunmuyor. Nedenlerine gelince; Havada ikram işi sanıldığında çok daha teferruatlar içeriyor. Her adımında kontrolden geçiriliyor ve hijyen en önde dikkat edilen ve bir çok aşamada çapraz kontrole tabi tutulan bir unsur. Dünyadaki bir çok büyük catering kuruluşunu yakından incelemiş birisi olarak, havadaki yiyeceklerin ne derece sağlıklı olduğuna yakından şahitlik ettiğimden şu an yaşanan Türkiye'deki problemin havayollarıyla irtibatlandırılmasının abes olduğunu söylemek istiyorum. Uçağa yüklenmiş kanatlıları afiyetle yiyebilirsiniz. 2006'DA THY Türk Hava Yolları'nı 2006'da ciddi bir büyüme bekliyor. Aralık ayında filoya katılan Airbus 330'un uçuş ekibi sıkıntısı sebebiyle 15 gün gecikmeli olarak ilk seferine çıktığının altını çizerek THY'yi 2006'da zor günlerin beklediğine işaret etmek istiyorum. Bu sebeple, THY yetkililerinin bir çok şeyi; filoyu, pilotları, hostesleri, teknik ekibi, yeni hatları, uçulan hatlara konulacak yeni seferleri iyi planlamaları gerekiyor. Fakat, 2006'da bazı zorlukların yaşanacağına şimdiden dikkat çekmek için kahin olmaya gerek yok. Bu zorluklar iyi yönetilmediği taktirde tüm havacılık sektörü ciddi zarar görecektir.

300 PİLOT GEREK
THY'yi zorlayacak konular ise şöyle; Ekip sıkıntısı had safhada. Bu yıl içinde THY filosuna katılacak uçakları sefere koyabilmek için 300 civarında pilot ihtiyaç var. Temininde zorluk çekilen personel statüsündeki pilotların nereden bulunacağı soru işaretleri içeriyor. Piyasadaki şirketlerden temin edilmesi halinde ise en az iki şirketin yok olmasına göz yummak gerekir ki, bu konuda Ulaştırma Bakanlığı'nın bir çözüm ortaya koyması lazım geliyor. Benzeri sorun teknik personel ve hostes ekipleri içinde geçerli. THY Teknik'ten 75 tecrübeli kişinin emekli edilmesinin sıkıntısı 2006'da ortaya çıkacaktır. Öte yandan, THY'deki uçak sayısı yüzün üzerine çıkacağından 25 yeni hat açılacak. Ama bu hatlardaki doluluk oranları ne olacak? Hat analizlerini neye göre yapıldı? 25 yeni hat hangi kritere göre belirlendi. Dileyelim THY 2006'da yeni hatlarda doluluk sorunsuz ve karlı uçsun

YAZARIN ÖNCEKİ YAZILARI
 En iyi uçak kabini...   / 09-04-2006
 Uçuşlar bedava olmuyor...   / 02-04-2006
 Airbus A300 ve A310'a elveda   / 26-03-2006
 THY'nin yeni hatları karlı mı?   / 12-03-2006
 Sıkıntılı günlere hazır mısınız?   / 05-03-2006
 Tatlıses ile uçağında röportaj   / 26-02-2006
 İlk ambulans jet geliyor   / 05-02-2006
 Rötar var bilgi veren yok   / 29-01-2006
 Her şey para değil, ancak...   / 22-01-2006
 Havada tavuk muhabbeti   / 15-01-2006
    Pazar Sabah Yazarlar
    Güncel
  » Hobi
    Röportaj
    Gurme
    İyi Yaşa
ÖNCEL ÖZİÇER
Yedi koyun yemişler
Diyorum ki, uyutulmaya bu kadar...
GÜNTAY ŞİMŞEK
Geleceğin uçakları sıkıntılı
Boeing ile Airbus arasında...
TURGAY NOYAN
Kafayı çalıştırın sizin de bir koyunuz olsun...
'Bu, Ele Güne Karşı'dan sonra en iyi albümümüz'
MFÖ 10 yıl aradan sonra "AGU" adlı albümünü piyasaya sürdü. Grup...
'Tiyatrocu olabilmeyi kadın olmaktan bile çok istedim'
Deniz Türkan, travesti olmak için üniversiteyi bıraktığında neyle...
Prensesin balkabağına dönüşen hayatı
Haydarabad'ın son Nizamı Şah Bereket'le evlenip rüya gibi bir hayata adım atan...
İmajımız uymaz ama AKP'den aday olacağım
Dört ay önce sessiz sedasız futbolu bırakan Ümit Davala, İzmir Narlıdere'ye...
 
    Günün İçinden | Yazarlar | Ekonomi | Gündem | Siyaset | Dünya | Televizyon | Hava Durumu
Spor | Günaydın | Kapak Güzeli | Astroloji | Magazin | Sağlık | Bizim City | Çizerler
Cumartesi | Aktüel Pazar | Sarı Sayfalar | Otomobil | Dosyalar
   
    Copyright © 2003, 2004 - Tüm hakları saklıdır.
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.