Komşu bankayla geldi, dört Türk markası Atina'ya gitti
Yunan National Bank Of Greece'in Türkiye'de banka satın almasının hemen ardından Koton, İpekyol, İnci ve Machka da Yunanistan'ın başkenti Atina'da mağaza açtı.
Yunanistan'ın en büyük bankası National Bank Of Greece'in (NBG) Finansbank'ın yüzde 46'sını 2 milyar 774 milyon dolara satın almasının ardından, Türkiye'den dört Türk markası Atina'ya yerleşme adımlarını attı. Geçen yılın kasım ayı sonlarına doğru Atina'daki The Mall'da hizmete giren İpekyol, Koton, İnci ve Machka'nın resmi açılışları dün Devlet Bakanı Kürşad Tüzmen tarafından gerçekleştirildi. Tüzmen, "NBG'nin Finansbank'ın yüzde 46'sını alması Türk- Yunan işbirliği açısından çok büyük bir adım oldu. 4 Türk markasının Atina'ya doğrudan kendi mağazalarıyla girmesi de gurur verici bir gelişme" dedi.
TÜRKİYE'YE GÜVEN Devlet Bakanı Tüzmen, geçtiğimiz yıl kasım ayında açılan Atina'nın ilk alışveriş merkezi The Mall'da gerçekleşen açılışlar sırasında soruları yanıtlarken, NBG'nin Finansbank'ın yüzde 46'sını almasıyla ilgili şu değerlendirmeyi yaptı: "Yunan bankası böylelikle Türkiye'de parmağını taşın altına koymuş olacak. Bu durum, Türkiye ile Yunanistan arasındaki ticari ve ekonomik ilişkileri daha da geliştirecek. Yunanistan'dan Türkiye'ye 2 milyar 774 milyon dolarlık bir sermayenin gelmesi, bize verdikleri önemi gösteriyor." Tüzmen, Finansbank'ın Yönetim Kurulu Başkanı Hüsnü Özyeğin'in NBG'ye yaptığı hisse satışıyla çok önemli bir başarıya imza attığını vurguladı. Kürşad Tüzmen, "Hüsnü Bey bu işleri çok iyi bildiğini son anlaşmayla bir kez daha gösterdi. Kendisini kutlamak gerek" dedi.
TURQUALITY ETKİSİ Kürşad Tüzmen, İpekyol, Koton, İnci Ayakkabı ve Machka'nın Atina'da doğrudan kendi markalarıyla mağaza açmalarından gurur duyduğunu belirterek, şöyle konuştu: "Türkiye'nin yarattığı markaların hedefi artık daha iyi kalite, buna uygun yüksek fiyat stratejisini izlemesi gerekiyor. Biz markalarımızı bu yolculuklarında destekliyoruz. Yarattığımız Turquality etiketi de bu yönde attığımız adımlardan biri. Biz Turquality ile İstanbul'u moda merkezi yapmak istiyoruz." Tüzmen, NBG'nin Türkiye'ye yatırım yapmasının, Türkiye'nin önde gelen markalarının Atina'da mağazalar açmasının Yunanistan'la ticari ilişkilerin gelişmesinin en önemli son göstergeleri olduğunu vurguladı.