Metro inşaatı nedeniyle Bandırma-İzmir Limanı tren seferi durunca, Kale Grubu'nun ihracatı sıkıntıya düştü. Gruba 1 milyon YTL ek nakliye yükü bindi.
İzmir Metrosu inşaatı nedeniyle Bandıma ve İzmir Limanı arasında trenle ulaşım geçen ay iki yıllığına durduruldu. Bundan en büyük zararı hattaki yükün yüzde 60'ını taşıyan ve yıllık 600 bin ton ihracatının 450 bin tonunu İzmir'den yapan Çanakkale Seramik'in üreticisi Kale Grubu gördü. İhracatı tehlikeye düşen Kale Grubu, 3 milyon Euro yatırımla Ro-Ro gemisi aldı ve yıllık yaklaşık 1 milyon YTL ek masrafla ihracatının tamamını İstanbul'a yönlendirdi. Kale Grubu'nun lojistik hizmetlerini yürüten Kale Nakliyat'ın Genel Müdürü Dündar Özdemir, "Biz yükte
ağır pahada hafif ürünler satıyoruz. Bu nedenle lojistik, grup için çok önemli. Demiryolu sayesinde ton başına 4 YTL tasarruf sağlıyorduk" dedi. Demiryoluyla nakliye için Bandırma'da terk edilmiş Sığırcık İstasyonu'nu Devlet Demiryolları'ndan kiraladıklarınıve yine kiraladıkları 46 vagonla taşımacılık yaptıklarını anlatan Özdemir, "46 vagon daha kiralayacaktık ama birden gelen yazıyla İzmir Limanı'na demiryoluyla taşımacılık imkanımız iki yıllığına durdu" diye konuştu.
TONUNA 2 YTL Mecburen bütün ihracatlarını İstanbul'a yönlendirdiklerini ifade eden Özdemir, "Ro-Ro gemisi için yaptığımız yatırım bir yana, İzmir üzerinden ihracatla ton başına 4 YTL tasarruf sağlarken, şimdi ton başına 2 YTL ek yük bindi" dedi. Demiryolunun karayoluna göre maliyeti düşürdüğünü ve Çanakkale'nin karayolu imkanlarının kısıtlı olması nedeniyle demiryoluna odaklandıklarını belirten Özdemir, "Üç yıl önce karayoluyla yıllık ortalama 650 kilometre taşımacılık yapıyorduk, bu rakamı 2005 yılında 258 kilometreye çekmeye başarmıştık. Taşımacılık sektörü verilerine göre karayolu kullanımında 10 kilometre düşüşün ekonomiye 1 milyon YTL katkısı oluyor" dedi. Kale Grubu, İzmir'e ihracat yükü götürdüğü trenlerle dönüşte Aydın'daki madenlerinden seramik üretimi için gerekli olan feldispan getiriyordu. Demiryollarını Türkiye'nin diğer noktalarından maden getirmek için kullanmaya devam ettiklerini söyleyen Özdemir, "Demiryoluyla taşımacılık yapmamız limanlar için de önemliydi. Limanlardaki sıkışıklık nedeniyle, bizden ürünlerimizi konteynerle getirmemizi istiyorlardı. Bunu trenle yapabiliyorduk ama Ro-Ro nedeniyle palete kaymak zorunda kaldık" dedi.