Arçelik, yıl sonuna kadar dış pazarlarda 200 Beko mağazası açacak.
Koç Holding Dayanıklı Tüketim ve İnşaat Grubu Başkanı Bülent Bulgurlu, dünyanın çeşitli ülkelerinde sadece Beko ürünleri satan mağaza sayısını yıl sonunda 200'e çıkarmayı hedeflediklerini bildirdi. Sırbistan- Karadağ'daki 13'üncü ve en büyük Beko Mağazası'nın açılışına katılan Bulgurlu, sadece Beko ürünlerinin satıldığı özel mağaza sistemini başta Doğu Avrupa, Baltık Cumhuriyetleri ve Bağımısız Devlet Topluluğu olmak üzere global pazarlarda hızla yaydıklarını söyledi. Bugüne kadar 100 mağaza açtıklarını belirten Bulgurlu, "Yıl sonunda sayıyı 200'e
çıkaracağız. Sırbistan-Karadağ'daki mağaza sayısı da 40 olacak" dedi. Arçelik Genel Müdürü Aka Gündüz Özdemir de dünyada 250 milyon kişinin de içinde Beko teknolojisi barındıran ürünler kullandığını kaydetti. Türkiye'de bayilerin tek markayla satış yapmasının özel mağazacılık olduğunu kaydeden Özdemir, "Bu konsepti Türkiye'ye yakın olan Balkanlar ve Kafkaslar'da geliştireceğiz" dedi. Özel mağazacılığın Arçelik'in 2010 yılına kadar dünyada en çok tercih edilen ilk 10 markadan birine sahip olma stratejisinin bir parçası olduğunu söyleyen Özdemir, "Ortadoğu pazarında, özellikle Irak'ta şartların elverişli olmasıyla bu konsepti yaymak istiyoruz" diye konuştu. Sırbistan-Karadağ'da Eltim distribütörlüğüyle faaliyet gösteren Arçelik, pazarda beşinci yılını doldurdu. Pazara 266 çeşit ürün sunan Arçelik, bugüne kadar toplam 180 bin adet ürün sattı.