|
|
|
|
Yazın en iddialı trendleri
Güzel oyuncu Halle Berry'nin tanıttığı Versace DV One saat koleksiyonu, Madonna'nın da tercihi pırlantalı Philip Stein saatler, Damat-Tween'le ilkbahar-yaz erkek modası. Hepsi moda sayfasında...
Ünlü isimlerle dünyaya açılıyor
20. yılını kutlayan Orka Group'un Genel Koordinatörü Osman Arar ile ilkbahar-yaz erkek modasını konuştuk.
Damat-Tween'in showroom'undan içeri girdiğinizde dekorasyonundan koleksiyon sunumlarına adeta yurtdışında bir profesyonel firmayla yüzyüze gibi hissediyorsunuz kendinizi. Yüzde 100 Türk markası Damat ile işe başlayan Orka Group, bünyesine diğer markalarını da ekleyerek bugün yurtdışında 380 satış noktasına ulaşmış. Grubun Genel Koordinatörü Osman Arar, 20 yıldır sektörün öncülerinden olan markanın bugüne nasıl geldiğini anlattı...
- Bugün markanızı tanımayan yok. Nasıl bugüne geldiniz? Her zaman için büyük ve global düşündük. İlk başlarda, bir dünya markası olmayı hedeflediğimizi söylediğimizde bize bıyık altından gülüyorlardı. Koyduğumuz hedeflere kararlı bir politikayla, ısrarla gidince bugünlere geldik.
- Yurtdışında 380 satış noktanız var, bunu nasıl başardınız? Özellikle Ortadoğu, eski Türki Cumhuriyetleri ve Avrupa'nın doğu tarafında ağırlıklıyız. Dürüstçe söylemek gerekirse İspanya dışında Batı pazarlarında kuvvetli değiliz. Ama çok geniş bir kültürel ve ekonomik bir yelpazeye dağılmış durumdayız.
- Markanızı giyen dünyaca ünlü isimler olduğu doğru mu? Evet örneğin son gelen haber Barcelona'dan. Chelsea'nin antrenörü Jose Mourinho, Barcelona mağazamıza giderek yüklü bir alışveriş yapmış. Antrenör Mourinho, şu an İngiltere'de David Beckham'ın yerini almış durumda. Hatta erkek dergileri onunla kapak çekimi için yarışıyor. Geçtiğimiz ay ise Michael Jackson, Umman mağazamızdan smokin aldı. Jackson Sabco Center'a alışveriş yapmaya gitmiş. Dünyaca ünlü markalar yerine Damat- Tween'i seçmiş. Bunun üzerine, Damat-Tween bir süre daha Umman'da bulunan Michael Jackson'a koleksiyondan özel bir servis gerçekleştirdi. Almanya'nın güçlü ekibi Hertha Berlin, Güney Afrika'nın şampiyonu Kaizer Chiefs'li futbolcular ve yönetim kadrosu her sezon gardroplarını mağazalarımızdan yeniliyor. Modern Talking grubundan hatırlayacağınız Almanya'nın önemli sanatçısı Dieter Böhler de Berlin Damat Tween'den giyiniyor.
- Bunun dışında Vogue'un en iyi mağazalar dergisinde Nişantaşı mağazanızla karşılaştım... Bu kitapçığa giren ilk Türk firmasıyız. Dünyadaki en iyi mağazaları seçiyorlar ve Nişantaşı mağazamızı buna layık bulmuşlar.
- İlerisi için hedefleriniz neler? Batı pazarında İngiltere, Fransa, İtalya, Amerika ile beraber Uzakdoğu'nun prestij pazarı Japonya'da yer almak istiyoruz.
- En son D's markasını yarattınız, kimlere hitap ediyor? D's markamız Türkiye için yaptığımız, biraz da müşterilerimizin istekleri doğrultusunda modeller ürettiğimiz bir marka. D's koleksiyonlarında, kolay yapılan, kolay satılan modeller var, fiyatları da daha düşük.
- Peki ya diğer markalarınız? İlk markamız Damat, Brioni, Giorgio Armani gibi klasik ama prestijli ve lüks iş adamının markası. Trendy giyim için markamız Tween. Hatta trend belirleyici de diyebiliriz. Hazır giyimde gelişen bir pazara sahip olan yarı spor giyim diye adlandırdığımız "casual" markamız da ADV.
- En çok hangi markanıza talep var? Fiyat politikası olarak tabii ki en çok D's markamız satılıyor.
- İlkbahar-yaz için erkek okuyucularımıza ne önerilerde bulunabilirsiniz? Ceket boyları bu sezon kısalıyor, gömlek manşetleri görünmeye başlıyor. Pantolonların paçaları daralıyor, belleri yükseliyor. Ayrıca ADV markamızda da kontrast renkleri birlikte giymeyi öğretiyoruz erkeklere. Örneğin; mavileri kahverengilerle giymek çok moda.
Esra Çoruh
|
|
|
|
|
|
|
|
|