|
|
|
|
|
|
Evinizi satarken sunuma dikkat!
Evinizi içinde oturuyorken satılığa çıkarıyorsanız, sunuş beceriniz önemli. Müşteri evi gezerken açık perdeler, az sayıda mobilya ve temiz bir paspas satışa hız katar.
Evini satılığa çıkaranların çoğunluğu, potansiyel müşterilere hâlâ içinde yaşıyorken evini göstermek zorunda kalır. Bitmek bilmeyen sorulara iyi bir pazarlamacı gibi cevap vermek mecburiyetindesinizdir. Sorulara verdiğiniz cevaplar kadar evinizin yaşanılırkenki görüntüsü, alım kararının verilmesinde önemli rol oynuyor. Evinizi farklı hayat görüşünden insanların beğenisine sunacağınız için temiz ve basit bir görüntü sunmanız gerekir. Potansiyel müşteriyi evinizin sizden sonraki sahibi yapmak istiyorsanız, ABD'li emlakçıların tüyolarına kulak vermenizde yarar var. Fazla eşya olmasın bulunmak için duvarlar, masalar, tezgahlar ve sehpaların üzerinde olabilecek en az sayıda resim, fotoğraf ve hatıra eşya tutmanız verilen tavsiyeler arasında. Evin gün ışığı eşliğinde gezilmesi bir avantaj olarak değerlendiriliyor. Yıpranmış perdelerin de bilinçaltına olumsuz sinyaller gönderdiği belirtiliyor. Bu nedenle perdeler eviniz gezilirken açık olsun. Yıpranmış perdeler dikkatten kaçacak gibi değilse de, onları kaldırmanız daha iyi olur. Kapı müşterinin evinize dair göreceği ilk yer olacak. Temiz ve bakımlı olsun. Kapıya koyacağınız yeni bir paspas ilk izlenim için bir çok şeyi değiştirebilir. Mutfak, satış kararının merkezinde yer alacak. Çöp tenekesini açıkta bırakmayın, mutfak tezgahlarının pırıl pırıl olduğuna emin olun. Banyolarda da temizlik malzemelerini açıkta bırakmayın. Paketinden yeni çıkmış sabun, çiçek, dikkatli katlanmış havlular çok şeyi değiştirebilir. Kullanıyorsanız ilaçlar, kişisel bakım eşyaları ve toplum tarafından genel kabul görmemiş dergilerin de ortalıkta gözükmemesi müşteride olumlu izlenim bırakabilir.
Seçkin Ürey
|
|
|
|
|
|
|
|
|