|
|
|
|
20 bin konut sergileniyor 50 bin ziyaretçi bekleniyor
Proje geliştiriciler, potansiyel gayrimenkul müşterilerini satış ofislerine çekebilmek, orada memnun edebilmek için önce ve en önemli masrafı vitrine yapıyorlar. Son dönemde sayıları hızla artan ve lüks kafeterya görünümü taşıyan satış ofisleri de bunun sonucu. Bugün CNR Expo'da açılan Konut&İşyeri 2006'da da standlar sadece maketlerin sergilendiği alanlar olmaktan çıkacak, eğlence merkezine dönüşecek. Şirketlerin programlarına bakınca gülümsemeden edemiyor insan. Şiir dinletileri, manken gösterileri, konserler, kokteyller ve en önemlisi de fuara özel indirimler. Teknoloji, otomobil, mücevher fuarlarını düşünüyorum. Ziyaretçilerin çoğu potansiyel alıcı değil, daimi hayal edicilerden oluşuyor. Özellikle milyarlık mücevherlerin sergilendiği fuarlarda bu gözüküyor. Konut fuarında bakalım nasıl bir ziyaretçi profili ağır basacak? CNR yetkilileri, bu yıl şirketlerin fuarda yer almak konusunda hiç olmadığı kadar hevesli olduğunu söylüyor. Bazı standlarda sıcak satış yapılması bile planlanıyor. Ve yine fuarı düzenleyenlerin beklentisi, 4 günde 50 bin ziyaretçi. Yer Yeşilköy, giriş 10 YTL, eğlence akşam 19.00'a kadar. Hafta başında Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü 2005 yılı gayrimenkul satışı ve ipotek sayıları ile işlem değerlerini açıkladı. Geçen yıl sadece İstanbul'da 206 binin üzerinde gayrimenkul satılmış. Ankara'da satılan emlak sayısı 142 bin, İzmir'de ise 82 bin. Bunlar tapuya yansıyan rakamlar. Bir de proje başlamadan satılan konutlar var. Bu rakamlara bakınca, proje geliştiricilerin tüm mecraları niçin bu denli istekle kullandıkları da anlaşılıyor. Bakalım fuar satın alma isteğini ateşleyecek mi?
ESEN EVRAN
|
|
|
|
|
|
|
|
|