|
|
Rakı, Uzo'yu tahtından dönerle birlikte indirecek
Mey İçki CEO'su Galip Yorgancıoğlu, Avrupa'da Yeni Rakı'yı bir numaralı anasonlu içki yapma hedefleri olduğunu belirterek, "Tarihinde ilk defa Yunanistan'a rakı gönderdik" dedi.
Mey İçki Üst Yöneticisi (CEO) Galip Yorgancıoğlu, Avrupa'da Yunan rakısı Uzo'yu tahtından indirmeyi, Yeni Rakı'yı 1 numaralı anasonlu içecek yapmayı hedeflediklerini söyledi. Yorgancıoğlu, yaptıkları promosyon kampanyasıyla yurtdışında satışları ciddi miktarda artırdıklarını söyledi. Yemeklerden sonra hazım için alınan Uzo'nun yerini almak için Almanya'ya dönerle birlikte promosyon amaçlı 5 santilitrelik 50 bin adet minyatür rakı gönderdiklerini söyleyen Yorgancıoğlu, gelen yoğun talep nedeniyle 50 bin şişe daha yolladıklarını belirtti. 2005 yılında başladıkları dönerli promosyona 2006'da da devam edeceklerini söyledi. Yorgancıoğlu, Almanya'da 10 milyon litre civarında Uzo satıldığını, Yeni Rakı'nın satışının ise 1.5 milyon litreden 3 milyon litreye çıktığını kaydetti. Yorgancıoğlu, Uzo'nun yemeklerden sonra restoranlar tarafından müşterilere ikram edildiğini, şimdi küçük bardaklarda Yeni Rakı ikram edildiğini söyledi. 27 Şubat 2004'te Özelleştirme İdaresi'nden devralınan ve Mart 2004'de kurulan Mey İçki'nin üst yöneticisi Galip Yorgancıoğlu, geride bırakılan iki yılı bir basın toplantısıyla değerlendirdi. 2 yıl önce 21 alkollü içecek üretim tesisini, Tekel Birası, Altınbaş, Yeni Rakı, Tekirdağ Rakısı, Buzbağ gibi efsanevi markaları, rakıda tekel konumu dolayısıyla pazarın tamamını, votka ve cinde yüzde 80 pazar payı devraldıklarını anlatan Yorgancıoğlu, Türkiye'de alkollü içecekler kategorisinde liderliğin yanı sıra dünya çapında oyuncu olmak vizyonuyla hareket ettiklerini vurguladı. Yorgancıoğlu, 2005 yılında 13 yeni markanın tanıtımını, 53 üründe içerik, ambalaj ya da etiket değişikliği, tüm fabrikalarda iyileştirme ve geliştirme çalışmaları yaptıklarını anlattı. Dünyada bile birkaç şirkette bulunan yüksek üretim kapasitelerine, 8 kategoride 100'den fazla ürüne sahip olduklarını belirten Yorgancıoğlu, pazar paylarını rakıda yüzde 80.93, votkada yüzde 80.31, cinde yüzde 88.13, şarapta yüzde 5 olarak açıkladı. Yorgancıoğlu, şişelenmiş ürün kapasitelerinin rakıda 66.2 milyon litre, birada 13.5 milyon litre, votka, cin, likörde 17.5 milyon litre, şarapta 30.5 milyon litre, konyak, brendide 1,4 milyon olmak üzere toplam 129.6 milyon litre olduğunu söyledi.
ORTAKLIK GÖRÜŞMELERİ VAR Yorgancıoğlu, ihracatlarını 2005'te 2 kat artırarak 4 milyon litreye çıkardıklarını, 20 milyon Euro geliri sağladıklarını, bu yıl yüzde 50 ihracat artışı beklediklerini bildirdi. İhracat yaptıkları yerler arasında bazı ilginç ülkeler de olduğunu belirten Yorgancıoğlu bunları; Polonya, Güney Kore, Afganistan, Romanya, Irak, Çek Cumhuriyeti, Gürcistan, Belize, Lübnan ve Yunanistan olarak sıraladı. Yorgancıoğlu, ortaklık görüşmeleri olup olmadığına ilişkin bir soruya da Mey İçki olarak çok kısa zamanda büyük işler yaptıklarını, bu durumun yerli yabancı yatırımcıların da dikkatini çektiğini söyledi. "Bu bağlamda hissedarlar çerçevesinde bazı görüşmeler olmakta'' dedi.
|