TARİŞ Genel Müdürü Sebahattin Gazanfer,alternatif pazarlara açılma hedefi çerçevesinde yabancı ortaklık oluşturmak için görüşmelerde bulunduklarını belirtti.
Gazanfer, TARİŞ'in ürettiği kuru incir ve çekirdeksiz kuru üzümde dünya pazarlarında önemli potansiyelin bulunduğunu söyledi.
Bu potansiyeli değerlendirmek ve ürünlerin katma değerini artırmak için çalışmaları sürdürdüklerini dile getiren Gazanfer, rakı üretimi için Tat ile kurdukları ortaklığın çok başarılı olduğunu ifade etti.
Rekabetçi bir piyasa olan rakıda tatmin edici satış seviyelerine ulaştıklarını dile getiren Gazanfer, ürettikleri diğer ürünlerde de ambalaj değişiklikleri yaparak satışları artırdıklarını dile getirdi.
Yurt dışı pazarlarında nihai tüketiciye hitap edecek ürünler geliştirmek istediklerini kaydeden Gazanfer, Avrupa'da gıda işleme ve ürün geliştirme konusunda ihtisaslaşmış firmalar bulunduğuna dikkat çekti. Bu firmalarla ürün geliştirme veya pazarlama konusunda ortaklık geliştirilebileceğini açıklayan Gazanfer, şu bilgileri verdi:
''Yurt dışındaki kuruluşlarla ortaklık şeklinde teşkilatlanmaya açığız. Bu ortaklık yeni alanlarda da olabilir. Bazı konularda görüşmelerimiz var. Şu aşamada netleşmiş bir ortaklık yapısı telaffuz edilemez. Ama ürünlerin test edileceği aşamaya geçilecek. AB'ye yeni katılan ülkelerin dağıtım zincirine sahip kuruluşlar var. TARİŞ'in iştigal sahasına giren ürünlerle Türkiye'de bir ortaklık veya yurt dışında pazarlama açısından ortaklık olabilir.''
Gazanfer, yeni yabancı ortaklıklara sıcak baktıklarını, alternatif pazarlardaki tüketicilerin tercihlerine göre yeni ürünler geliştirmeyi planladıklarını aktararak, üzüm ve incirdeki arz fazlası sorunu yeni ürünler çıkarıp pazarlayarak çözmeyi amaçladıklarını kaydetti.
UZAKDOĞU PAZARI
Kuru incirde alternatif pazarlara yönelmeye başladıklarını kaydeden Gazanfer, inciri tanımayan pazarlar için özel çalışmalar yaptıklarını kaydetti. 5 yıl öncesine kadar inciri tanımayan Japonya pazarına başarılı bir giriş yaptıklarını, şu anda bu ülkedeki en prestijli mağazalarda satış yaptıklarını kaydeden Gazanfer, bu ülkeye 200 ton seviyesinde olan ihracatı yakın zamanda 400 tona ulaştıracaklarını kaydetti.
Uzak Asya piyasasına, ülkelerin damak tadına uygun ürünlerle çıkmak istediklerini kaydeden Gazanfer, ''Güney Kore pazarına ihraç ettiğimiz küp incirlerle yapılan incirli ekmek, bu pazarda çok tuttu. Bu ürünü Japonya, Çin ve Tayvan'a da yayabiliriz.''