Cep telefonu pazarının operatör güdümlü hale geleceğini belirten Ağan, Bedava cep alma dönemi yaklaşıyor" dedi.
Turkcellürünleri ve cep telefonu dağıtımı yapan MEP İletişim, BigCep markasıyla doğrudan kendi mağazalar zincirini oluşturdu. İki ayda açtıkları yedi mağazayı haziran sonuna kadar 2 milyon dolar yatırımla 25'e çıkarmayı amaçladıklarını söyleyen MEP İletişim Genel Müdürü Ali Ağan, "Cep telefonu pazarı büyük bir dönüşüme uğramaya başladı. Halk arasında 'bedava cep' diye tabir edilen operatörlerle sözleşme imzalanarak cep alma dönemi yaklaşıyor" diye konuştu. Cep telefonu pazarının dağıtıcı güdümlü olmaktan çıkarak operatör güdümlü hale geleceğini belirten Ağan, düşük enflasyonlu ekonomik ortamın da şirketleri toptancı ağırlıklı çalışmaktan vazgeçirmeye başladığını söyledi. Artık mali kârlılığın yerine reel kârlılığın önem kazandığını söyleyen Ağan, "Eskiden toptancılık kârlıyken, artık perakendecilik kârlı. Son kullanıcıya ulaşmak çok önemli. Son kullanıcıya ulaşırken aracınız ne kadar az olursa o kadar karlı olursunuz" diye konuştu. Türkiye'ye makyajlı denilen ikinci el telefonların sıfırmış gibi sokulduğunu ve içi açılıp bakılmadan anlaşılmadığını anlatan Ağan, "Fiyat avantajının yanı sıra teknik servis hizmetleri ve güven açısından mağaza zincirlerinin geliştirilmesi gerektiğini ifade etti. Merdiven altı çalışanlar da dahil yaklaşık 7 bin cep telefonu satış noktası olduğunu kaydeden Ağan, satış noktalarının örgütlenmesi gerektiğini bu bakımdan BigCep'te franchise yönetimini de uygulayacaklarını söyledi. Cep telefonu satışlarının Türkiye'de yaklaşık 20 distribütör ve 50 toptancı aracılığıyla yürütüldüğünü ifade eden Ağan, "Pazar artık düzene giriyor. Mağazalar için eskiden önemli olan malı satma başarısını gösteren elemandan çok, ucuza tedarik edebilme beceresini gösterebilendi. Mağaza müdürleri bu kritere göre seçiliyordu. Şimdi, satış yapmayı ve pazarlama tekniklerini bilenler mağazalarda işe alınıyor" dedi.