Gelelim 'Buürünükullandığınıztaktirdesindirimsisteminizdüzenegirer' şeklinde yapılan reklamlar ve yasal engeller konusuna. Türkiye'deki mevcut gıda kodeksine göre bu tarz söylemlerde bulunmak ve bu söylemleri etiketlere yansıtmak yasak. Zaten bu yüzden geçtiğimiz aylarda bu tür reklam yapan şirketelere 50 bin YTL'lik bir ceza da verildi. Şirket yöneticileri, her zaman olduğu gibi şimdi bu konuda da yasal düzenlemenin sanayinin gerisinden geldiğini söylüyor. Avrupa Birliği'nde legal bir şekilde yapılan reklamlar Türkiye'de yapılamıyor. Yani sektör Türkiye'deki gıda kodeksinin de AB'yle uyumlu hale gelmesini talep ediyor. Düzenleme yapıldığı takdirde ise bu pazardaki tüketimin patlaması bekleniyor. Dünyada durum nedir diye merak ettim. Örneğin probiyotik değil ama benzer fonksiyonel gıdalar konusunda ABD'de oluşan pazarın yıllık 22.7milyardolarlık bir hacme ulaştığını öğrendim. Avrupa pazarı 23milyardolara ulaşmış. Dünya toplamı ise 130milyardolar seviyelerine gelmiş.