Heray gerçekleştirdiği Hane Tüketim Paneli ile tüketici davranışlarını sürekli izleyen HTP, Türkiye'nin ilk 'Abur Cubur Raporu'nu hazırladı. Buna göre 2005 yılında abur cubur harcaması önceki yıla kıyasla yüzde 19.6 arttı. Bisküvi, kraker, krem çikolata ve şeker gibi geleneksel ürünlerinin toplam abur cubur harcamasından aldığı pay düşerken, aromalı sütler, çocuk taze peynirleri, çikolatalar, dondurma, toz süt katkıları, kahvaltılık gevrekler ve cipsler ise en fazla büyüyen ürün grupları oldu. Pazarda en yüksek harcama payına sahip olan bisküviler bir önceki yıla göre 2.4 puan pay kaybetti ve toplam içindeki payı yüzde 22.8'e geriledi. Dondurmaların harcamadan aldığı pay ise 3.1 puan artışla yüzde 19.7'ye çıktı. DE sosyoekonomik grubunun abur cubur harcama tutarı Türkiye ortalamasının yüzde 18 altında kalırken, AB grubu Türkiye ortalamasına göre yüzde 36 daha fazla para harcıyor. Bu grup toplam abur cubur harcamalarının yüzde 23'ünü gerçekleştiriyor.