|
|
|
|
|
|
İşte 2006 model F-1
YENİ MOTORLAR Üç litrelik V10'ların yerini 2.4 litre V8'ler aldı. Toro Rosso sınırlandırılmış V10 kullanacak. Yeni motorlar % 20 daha güçsüz; beygir gücü 950'den 750'ye inecek. Bu da azami sürati ve hızlanmayı düşürecek.
LASTİK ÖZGÜRLÜĞÜ Geçtiğimiz yılki lastik sınırlaması kalktı. Lastik değişimi geri döndü. Ayrıca 2006 Michelin'in Formula 1'e veda sezonu olacak. 2007'de tek lastik tedarikçisi olarak Bridgestone kalacak.
YENİ SIRALAMA Geçen yıl çok eleştirilen sıralama turlarında sistem değişti. Bütün araçların pistte olduğu ilk 15 dakikalık bölümde en kötü zamanları yapan 6 araba startta 17-22 arasını almak üzere pistten çıkacak. İkinci 15 dakikada aynı sistemle 11-16 belirlenecek. Kalan 10 pilot son 20 dakikada pole-position için kapışacak. Son 10'lu tura kalanlar sadece sıralamada kullandıkları kadar yakıt alabilirken diğerleri depolarını tamamen doldurma şansına sahipler.
YENİ TAKIMLAR F-1'e en son 2002'de Toyota alınmıştı ve 11 takımla yarışılmıştı. 2006'da Super Aguri geldi ve bu yıl da 11 takım olacak. BAR, Honda Racing F1 oldu. Sauber, BMW-Sauber; Jordan artık Midland; Minardi ise Toro Rosso adıyla yarışacak.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|