|
|
|
|
|
|
Gaza bas izi kalsın
Formula 1'de 2006 sezonu Bahreyn GP'si ile başlıyor. % 20 zayıflatılan motorlar artık güçsüz; sadece 750 beygir! Müthiş heyecan 27 Ağustos'ta 2. kez İstanbul'dan geçecek.
Formula 1'de 2006 sezonu Bahreyn Grand Prix'siyle başlıyor. Geçen sezon Renault ve genç İspanyol pilot Fernando Alonso'nun zaferine sahne olan F-1, bu sezon yeni yüzler ve yeni kurallarıyla yeni heyecanlara gebe.
RENAULT'UN RAKİBİ ALONSO! Sürücüler ve markalarda yine şampiyonluk kovalayacak Renault, Alonso'nun 2007 için McLaren ile anlaşmasından olumsuz etkilenebilir. McLaren'de Raikkonen-Montoya rekabeti seneye hangisinin takımda kalacağını belirleyecek. Lastik değişimine dönüş ve motorun güvenilirliği soru işaretleri yaratıyor. Kural değişikliklerinin yarayacağı takımlardan Ferrari'de Michael Schumacher 8. şampiyonluğu için belki de son şansını kullanacak. Geçen yıldan daha iyi olacaklar. 2005'in en çok aşama yapan takımı Toyota, bu yıl ilk zaferini ve sezonu ilk üçte bitirebilmeyi hedefliyor. Gözünü yukarıya çeviren Honda'nın yeni V8 motor iyi işaretler veriyor. Red Bull, ısınma sorununu aşabilirse McLaren'den alınantasarımcı Adrian Newey ile geçen yılın üstüne çıkabilir. Williams, BMW'siz fazla ışık vermiyor. BMWSauber ise Midland, Toro Rosso ve Minardi'yi geçebilir ama daha yukarısı hemen kolay değil. Sıralamanın daha zevkli olması için yeni format getirildi. Asıl önemli değişiklikler ise, motorların küçültülmesi ve pit-stop'ta lastik değişimine izin verilmesi. Bu sezon üç yeni pilot var: Nico Rosberg (Williams), Scott Speed (Toro Rosso), Yuji Ide (Super Aguri)
FERRARİ'DE YENİLİK VAR Ferrari, 2000'den beri ilk kez sürücü değiştirdi; Honda'ya giden Brezilyalı Barrichello'nun yerine Sauber'den vatandaşı Felipe Massa'yı transfer etti. Alman Nick Heidfeld, Williams'tan BMW Sauber'e gitti. Liuzzi ise Red Bull ile çıktığı dört yarıştan sonra bu yıl Toro Rosso'nun pilotu oldu. Albers Minardi'den Midland'a, Sato da BAR'dan Super Aguri'ye transfer oldular.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|