Dizel Ford'lar sessiz çalışıyor
Ford'un Fiesta, Fusion, Focus ve Mondeo modellerinde ikinci nesil ortak yakıt hatlı TDCi teknolojisine sahip dizel motorlar bulunuyor. Bu motorların en önemli özelliği gürültü seviyesini azaltıp, sessiz çalışabilmeleri.
Ford dizel modellerinde ikinci nesil ortak yakıt hatlı (common-rail) TDCi teknolojisine sahip olan motorları sunuyor. Ford, en son ortak yakıt hattı teknolojisine sahip bu dizel motorlar Fiesta, Fusion, Focus ve Mondeo modellerinde yer alıyor. Ortak basınç hattı teknolojisi, adını motorun yakıt enjeksiyon sisteminin yapısından alıyor. Her bir silindire mekanik enjektörler yoluyla yakıt pompasından gelen basınçlı yakıtı sağlayan geleneksel dizellerin aksine, ortak basınç hattı sistemlerinde, elektronik solenoid ile hareket ettirilen enjektörler yoluyla yakıtı silindirlere sağlayan yüksek basınçlı bir depo, yani hat kullanılıyor. Ortak basınç hattı sistemi, depodaki yakıt basıncını korumak için güçlü bir yüksek basınç yakıt pompası kullanıyor. Performansı sağlam, hassas ve büyük oranda motordan bağımsız; bu da geleneksel döner pompa uygulamalarına göre önemli bir avantaj. Bu sayede yakıt enjeksiyon işlemleri büyük bir hassasiyetle elektronik olarak kontrol edilebiliyor. TDCi motorların çalışma kalitesi hemen fark edilebiliyor, çünkü bu motorlar oldukça sessiz çalışıyor. İkinci nesil 'common-rail' teknolojisi, Ford Duratorq TDCi'ın yumuşak çalışmasının temelini oluşturuyor. Mikro-elektronik kontrollü sistemin motordaki yanma işlemini çok hassas bir şekilde kontrol edebilme yeteneği, motorun kaba çalışmasının önlenmesinde önemli bir rol oynarken aynı zamanda temiz ve dumansız bir çalışma sağlıyor. Pilot enjeksiyonun (her bir yanma çevrimi sırasında ana enjeksiyondan önce püskürtülen az miktardaki yakıtın) hassas bir şekilde uygulanması, geleneksel dizelin en büyük sorunlarından birine getirilen bir çözüm. Ford Mondeo'daki TDCi motor, yanmanın düzgün bir şekilde gerçekleşip gerçekleşmediğini dinleyen yeni bir elektronik gürültü azaltma teknolojisiyle bu yetenekleri daha da geliştiriyor. Motor bloğunun ortasına yerleştirilen bir elektronik vuruntu algılayıcısı, motorun titreşimlerini izliyor ve yanma işlemini en iyi çalışmaya göre ayarlamak üzere sistemin elektronik beynine, yani enjektör hareket modülüne sinyaller gönderiyor.
|