|
|
|
|
|
X Large tadında mini otomobil
|
|
İlk gördüğümde "Bu otomobili kim alır?" diye düşünmüş, yıllar geçince gözüm alışmıştı Smart'a. Hele hele roadsterini görünce vurulmuştum. Son alarak 15 gün önce eşimle konuşurken, "Şehir içinde otursam bir Smart alırım. 80 kiloluk adamı işe götürmek için hergün 2 tonluk otomobili hareket ettirecek enerji kullanıyorum" demiştim. Bizim Rahşan Gülşan "Fatih Bey bu hafta size bir Smart getireceğim" deyince, "İstersen ben gidip alayım" dedim. Çünkü kafamdaki Smart konsepti ile X large Rahşan konsepti pek bir araya gelemiyordu. Rahşan "Yok yok ben getiririm" dedi. Hayatımda pek az şeyi bu kadar heyecanla beklemişimdir. Smart ve içinde Rahşan. Ve sonunda miniminnacık Smart'ın direksiyonuna oturdum. Yanıma da Rahşan çöktü.
* İÇ DİZAYN Smart'ın içi kutu gibi. İyi bir havalandırma, kötü ötesi bir müzik sistemi. 140 km/s'de biten bir süratgöstergesi. Dashboardın üzerine konulmuş çok şirin tostoparlak bir devir sayacı ve yanında aynından bir analog saat. Dışardan minicik görünen Smart'ın içi son derece geniş. Koltuk alabildiğine geri gidiyor ve benim gibi 1.90 boyundaki bir adam dahi rahat rahat oturuyor. Hem de yanında 175'lik ve 110 okkalık Rahşan'la. Koltuklar rahat. Tiptronic vites biraz sert ama çok duyarlı. Silecekler eski Mercedes'ler gibi ortada konumlanıp iki yana açılıyor. Bagaj hayli küçük ama zaten bavulla gidilecek şehirlerarası yolculuklar için değil Smart.
* MOTOR ŞANZIMAN Motor 700 cc. Arkada duruyor. İlginç, sportif bir sesi var. 60 beygir gücünde turbo imiş ama pek hissedemedim. Sanki 45 falan gibi geldi bana. Belki de, Rahşan'ın etkisiyle olsa gerek. Şanzıman başarılı. 700 cc'lik motora altı ileri şanzıman koymuşlar. Hayli iddialı ve altıvites gereksiz. Otomobil son sürati olan 140'a beşinci viteste ulaşabiliyor. 6. viteste ise 350 devri biraz geçince gaz kesip sürati 140'la sınırlıyor. Vites değişimleri otomatik veya manuel olarak yapılabiliyor. Kendi haline bırakırsanız 6000 devire yaklaşırken vites değiştiriyor. Manuel değiştirmelerde çok hızlı.
* SÜRÜŞ Bu kadar küçük ve bu kadar güçsüz bir otomobilin bu kadar keyifli bir sürüş dinamiğine sahip olması çok enteresan. Arkadan itişli araç hızlı virajlarda arkadan çok hafif savrularak keyif veriyor. Zaten bu yüzden olsa gerek ön lastik motosiklet lastiği gibi ama arkada geniş tabanlı düşük profilli bir lastik kullanılmış. Gazlayınca güzel bir motor sesi geliyor. Hidrolik olmayan direksiyon park ederken biraz inletici ama bunun dışında gayet iyi. Fakat bu otomobilde pek öyle bir park sorunu olmaz gibi duruyor. Bulduğun yerebırak. Baktın sığmıyor yandan ittir girecek gibi. Elektrikli tavan arkada cama kadar otomatik açılıyor. Daha fazla açmak için inip arkada küçük bir operasyon yapmak gerek. Şimdi bunun tamamen açığını yapıyorlarmış. Hatta tabanı delikli olacakmış ki, yağmur suyu akıp gitsin. Görmedim ama öyle bir rivayet var.
* GENEL İZLENİM Şehir içinde oturup, şehir içinde çalışanlar için müthiş bir seçenek. Herkesin işe tek başına gittiği İstanbul'da daha çok Smart görmek lazım. Benzin tüketmiyor gibi. Lüks falan katiyen değil ama yeterince rahat. Sadece gençler veya kadınlar için değil, herkes için güzel bir seçenek. Scooter gibi. Damı açılabildiği için çok da seksi. Tek dezavantajı fiyatı. 18 bin euro'ymuş. Keyif için almıyorsanız, bu kadar etmez. Tabii bence.
Smart fortwo Max. Güç: 61bg Max. Tork: 95nm- 2000-4000 d/dak Hız: 135 km/sa Ağırlık: 730 kg. Fiyatı: 18.600 EURO
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|