|
|
|
|
|
|
Dizelin payı % 45'i bulur
UZUN yıllar boyunca dizel motorlu otomobiller Avrupa pazarlarında Türkiye'ye kıyasla çok daha yüksek satış oranlarına sahip idi. Avrupa'daki bu trend daha performanslı ve daha çevreci dizel motorların üretimiyle birlikte devamlı bir gelişim ve değişim de gösteriyor. ABD pazarında ise California ve New York gibi emisyon oranlarında ciddi limitleri olan yerleşim birimlerinde dahi giderek daha fazla dizel araç piyasaya sunuluyor. Amaç ise daha çevreci ve ekonomik otomobiller üretmek ve tüketicilerle buluşturmak. Gelişen teknoloji yanında özellikle benzin fiyatlarında yaşanan gelişmelerin de tüketicilerin yeni nesil dizel otomobilleri daha fazla tercih eder hale gelmesine neden oldu. Öte yandan özellikle son yıllarda Türk tüketicisinde de bu yönde bir eğilim görüyoruz. Küçük ve MPV segmentlerinde dizel oranlarının yüzde 40-50 civarında gerçekleştiğini görüyoruz. Buna paralel olarak orta ve büyük sedan pazarında da bu oranlara yakın bir dizel pazarı dikkati çekiyor. Oransal olarak baktığımızda dizel otomobil satışlarının toplam satışlar içindeki payı 2004'te yüzde 23 iken 2005'te yüzde 38'e çıktı. 2006 yılında da dizel pazarının yüzde 45'ler civarında olmasını bekliyoruz. Yeni nesil dizel teknolojileri sayesinde otomobiller eskiye göre çok daha sessiz, ekonomik ve çevrecidir. Volkswagen özellikle TDI teknolojisi ile ön plana çıkıyor. Pompa enjektör teknolojisine sahip TDI motorlar Volkswagen'in tüm dizel araçlarında kullanılıyor. Bu sayede çok daha yüksek basınç üretimi ve performansa olumlu katkı sağlanıyor.Volkswagen, bu deneyimini Polo'dan Phaeton'a kadar geniş model yelpazesiyle çeşitli dizel motor opsiyonlarını tüketicilerine sunuyor.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|