|
|
"Renault'nun kârlılığında kilit Türkiye"
Nissan'ı dünyanın en kârlı otomobil şirketlerinden biri haline getiren Nissan-Renault Başkanı Ghosn, Türkiye'deki başarıyı 'kârlılığın formülü' olarak açıkladı. Brezilya'da zarar eden Renault, yeni yatırım adresi olarak Bursa'yı gösterdi.
Nissan'ı 5 yılda dünyanın en kârlı otomotiv şirketlerinden biri haline getiren Carlos Ghosn, şimdi de Renault için düğmeye bastı. Renault'yu Avrupa'nın en kârlı markası konumuna getirme hedefiyle hazırlanan 'Renault 2009 Sözleşmesi' isimli planı, Paris'te düzenlenen uluslararası basın toplantısıyla açıklayan Renault'nun yeni Başkanı Ghosn, bu planın hedefine ulaşmasında en kârlı operasyonları olarak nitelendirdiği Türkiye'nin payının da önemli olduğunu söyledi. Renault'nun ortalama kârlılığı yüzde 3.2 iken, bu oran Türkiye'de daha yüksek. Bu yüzden, Ghosn'un yeni planında Türkiye formulünün ve Türkiye'nin kârlılığının önemi büyük olacak.
126 BİN ÇALIŞAN İZLEDİ Ghosn, dünyada 30 fabrikada 126 bin Renault çalışanının da canlı yayınla izlediği toplantıda, Türkiye'den övgüyle söz etti. Renault'nun Avrupa'daki marka imajının düşüş içinde olduğunu ancak Ghosn, "Türkiye en kârlı piyasamız. Türkiye ihracat üssümüz" dedi. Ghosn şöyle konuştu: "Bursa'daki Oyak Renault tesisleri bir Türk fabrikası değil. Türkiye'de kurulu bir Renault fabrikası. Bu yüzden Türkiye'deki fabrikamızı sadece iç pazara üretim yapan bir tesis olarak görmüyoruz. Renault 2009 Sözleşmesi'ne bağlı olarak da Bursa'ya yeni yatırımlar yapmayı sürdüreceğiz. Bu kapsamda yeni modeller de Türkiye'de üretilecek."
BREZİLYA HAYAL KIRIKLIĞI Ghosn, Brezilya'da hayal kırıklığı yaşadıklarını söyledi. 1997'den beri Brezilya'ya 1.3 milyar dolar yatırıma karşılık wpazar paylarının yüzde 2.9 olduğunu belirten Ghosn, bu ülkede bir türlü kâra geçemediklerini dile getirdi. Renault'nun içinde bulunduğu durumun bir kriz değil marka imajının zayıflaması olduğunu hatırlatan Ghosn, "Kimseyi işten çıkartmayacağız. 2009'da kâr marjını yüzde 3'lerden 6'ya çıkaracağız" dedi.
UFUK SANDIK
|